דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שׂכל הבריאה הקשר הכללי

שׂכל הבריאה הקשר הכללי

laitman_2009-06_3382_70.jpg

שאלה: כיצד ריכוז המחשבה יכול להביא את האדם לגילוי העולם הרוחני?

תשובתי: הכול מתברר במחשבה. לא מדובר על השׂכל שלנו שמילאו אותו בצורה מלאכותית באוניברסיטה, כדי שאני אהיה "חכם". שׂכל זה כוח של אנליזה וסינתזה (חיבור ופירוק), כוח הקשר של דעות מנוגדות באדם אחד. הבינה שאנחנו מחשיבים כרצון להשפיע, זו מחשבה. מחשבה זה מלכות דחכמה, ומלכות המקבלת מחכמה זוהי הבינה.

המלכות הכללית שעולה לבינה והופכת להיות הנוקבא שלה, מהווה גם כן את הנוקבא דחכמה, כי הרי היא רוצה להשיג חכמה ולא בינה. כלומר מחשבה היא עניין מניח, יסוד. מחשבה נקראת היכולת שלי לתפוס במלכות את התכונות העליונות חכמה ובינה ולעבוד איתם. השׂכל זה האפשרות שלי לבנות הידמות לבורא. קשר כללי שאני מגלה, זה השׂכל, זה החכמה, זו רשת.

באופן זהה בנוי המוח שלנו. האינטלקט, השׂכל, זו מידת כוח החיות שיכול להבין, לבקר, להפעיל, לתפוס. מאיפה זה מגיע? – זו תוצאה של שני כוחות, כוח הבינה, הרצון להיות מותאמת לבורא וכוח הבורא שבמידת ההתאמה הזאת, מתלבש בנברא. וזהו שׂכל הנברא, אור חכמה המלובש באור חסדים.

לכן אם אנחנו מנסים להשיג את הרשת הזאת, להבין אילו קשרים קיימים בה ולפי אילו חוקים היא פועלת, כיצד עלינו לגלות ולתפוס את הקשר שכבר קיים בינינו, זה נקרא שאנחנו משׂיגים את "השׂכל היוצר", של הבורא ומשיגים אותו, "ממעשיך הכרנוך".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 29.10.2010

One comment

  1. תודה רבה רבה לכם על הכנס המיוחד הזה תחושה של התחברות אדירה עכשו רוצה רק להשפיע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest