דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רק תגיד, מה אתה רוצה?!

רק תגיד, מה אתה רוצה?!

רק דרך החיבור אפשר להגיע לגילוי הבורא ולחיים הרוחניים. אך ללא סביבה האדם לעולם לא יוכל לתאר לעצמו בצורה נכונה את הרוחניות כהשפעה ואהבת הזולת. הוא צריך לבנות לעצמו סביבה שתפתח בו את הרצון ה"מלאכותי", הלא-טבעי הזה, את המשיכה להתחבר עם האחרים. הרי זוהי רמאות ביחס לאגו שלנו שאינו רואה בכך שום תועלת לעצמו.

וכשהסביבה תתחיל לגדל בו את הרצון החדש הזה, את הערכים החדשים, רק אז הוא יגלה שיש כוח המתנגד לחיבור הזה – פרעה!

עד אז הוא בכלל לא תיאר לעצמו שכל כך קשה להתחבר – כיוון שהוא לא כל כך רצה בזה, אלא התייחס לזה בצורה "ניטרלית". אך ככל שהוא נדלק יותר מהסביבה שלו, מהרעיון הזה של החיבור, כמו מפרסומת טובה, ככל שהוא משתוקק לערך המלאכותי הזה, ערך שקודם לכן לא הרגיש אותו כלל, כך המכשול בדרכו, הכוח המיוחד שמפריע רק לחיבור הזה, נעשה חזק יותר.

הכוח המיוחד הזה מסכים לתת לך כל מה שתרצה, את כל תענוגי החיים של העולם הזה. רק תגיד מה אתה רוצה? כסף, כבוד, שליטה, ידע, טיולים, כל בילוי שתרצה. בזמן האחרון האנושות המציאה לעצמה סוגים שונים של מילויים שלא היו קיימים במאות הקודמות. אנחנו מייצרים פי 30-40 יותר מוצרים שונים שאין בהם שום צורך.

אחת לחצי שנה אתה צריך להחליף את הכול בחדש: החל מהמחשבים וכלה בריהוט ובבגדים. כך מבלבלים את האדם, וכל זה העבודה של פרעה, אך בדרגה החומרית הבהמית. אך כשאנחנו מגיעים לרצון לחיבור, מתגלה בנו הפרעה האמיתי והקשה שמוצץ מאיתנו את כל המאמצים שלנו והופך אותם לתועלתו האישית. אז מתגלה הכוח הזה שמוכן לתת לך את הכול מלבד החיבור!

וכאן אנחנו מתחילים להבין את המטרה של פרעה ומדוע הוא מתנגד בצורה כה נואשת דווקא לחיבור. דבר ראשון, כדי שנזדקק לעזרת הבורא, הכוח העליון! ודבר שני, כדי שהרצון שלנו להתחבר יגדל עד סאתו המלאה והסופית ויעלה אותנו לגובה, עד לדרגת הבורא עצמו!

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 22.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת ההבנה
לעבור את הגבול של מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest