דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / רק מקובל לומד תורה!

רק מקובל לומד תורה!

רק מקובל לומד תורה!
שאלה:
האם יש בלימוד הקבלה אותו טעם התורה, כמו בלימוד הפשט? האם אתה לא הורג את ה"יראת שמים" – יראה ויחס מיוחד לבורא, ע"י הגישה הטכנית שלך?

תשובה: אתה צודק – יחסו של הילד לעולם, יחס תמים ומתלהב, נעלם כאשר הוא הופך למבוגר. אך האם אנו רוצים להישאר ילדים? הטבע מתנגד לכך!ודאי שמקובל אינו תמים כמו מאמין פשוט. הוא לומד את מבנה העולמות וטכניקת פעולתם, אך יודע שלומד את פעולות הבורא – זה חשוב עבורו וחשוב לבורא.

מקובל מתפעל מהשגות במערכת הבורא, לא כמו ילד. אין הוא חש התפעלות ילדותית, אלא את טעמי התורה ("אור התורה"). מ"הנקודה שבלב" שעורר בו הבורא, הוא פיתח "פרצוף" – כלי הנשמה המינימאלי, ובו הוא מרגיש את האור העליון הממלא – זהו "טעם התורה".

מי שלא פיתח בתוכו את הכלי הזה, והדבר אפשרי רק ע"י לימוד קבלה, לא הרגיש בחייו מה זו "תורה"! (שאל את עצמך האם יש בסביבה שלך אנשים כאלו?). בהמשך הוא מבצע "מצוות" – מתקן ע"י האור את הרצונות האגואיסטיים שלו לאהבה ונתינה לאחרים (אתה מכיר אנשים כאלו?) – ומרגיש את "טעמי המצוות" – "אור פנימי" הממלא את הרצון המתוקן שבכלי הנשמה.

אלו שאינם מבצעים את פעולות התיקון האלו – אינם קשורים כלל למהות התורה, שהרי היא ניתנה לפי העיקרון, "בראתי יצר הרע (אגואיזם), בראתי לו תורה תבלין (לתיקון האגואיזם)". הם רק לומדים את החלק החיצון שלה – כל אחד בעולם יכול ללמוד את מה שמודפס בספר, אך המשמעות הפנימית של המילים נסתרת מהאגו – ומתגלה רק במידת תיקונו, במידת לימוד התורה – משיכת אור התיקון. פנימיות התורה נקראת חכמת האמת או חכמת הקבלה.

(להרחבה, עיינו ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות" של בעל הסולם).

שימו לב כיצד מתוך העיקרון, "בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב (אל הבורא)", נובעות הגדרות שונות לגמרי מאלו שמקובלות בעולמנו:

• ישראל – ישר- אל, ישירות לבורא (להידמות לו, לטוב המוחלט),
• לומד תורה – רוצה לתקן את האגו שלו, להגיע מ"הנקודה שבלב" עד הידמות מלאה לבורא,
• גוי – מי שלומד תורה כמו חכמה ולא לצורך תיקון עצמו,
• מצווה – תיקון של אחד מ-613 רצונות הנשמה ע"י אור התורה.
• כל עוד אדם לומד כפי שלימדו אותו בילדות – הוא לא לומד תורה
• את התורה אפשר ללמוד רק אם מופיעה "נקודה שבלב" – השתוקקות לבורא, לתיקון.
• גלות – גלות מהתכונה הרוחנית של אהבה ונתינה
• גאולה – גאולה משליטת האגואיזם על האדם
• משיח – הכוח הכללי שמשחרר מהאגואיזם

רואים את העולם אחרת…

6 comments

  1. http://www.youtube.com/watch?v=YHDAbTpbDR0

    מה הן המילים

    שלמה ארצי

    מילים: משה בן שאול
    לחן: שלמה ארצי

    מה הן המילים, אם לא שתיקה,
    תמיד נוסעים איתן לארץ רחוקה,
    מגדל נופל, הגשר הוא חבר,
    לעוד גשרים, אותם אתה עובר לשוא

    מה הן המילים, אם לא שתיקה,
    תמיד נוסעים איתן לארץ רחוקה,
    מגדל נופל, הגשר הוא חבר,
    לעוד גשרים, אותם אתה עובר לשוא

    מה הם הגשרים, אם לא עכשיו,
    עכשיו ועוד עכשיו הוא זמן הולך ושב על עקבותיו,
    מה הם הגשרים, אם לא עכשיו,
    עכשיו ועוד עכשיו הוא זמן הולך ושב על עקבותיו

    מה הוא הסיפור, בילקוטך,
    מעט מחר מעט היום וילדותך,
    אני מביט, עפר ויהלום,
    זה מתפורר וזה מבריק פתאום באור

    מה הן המילים אם לא לזכור,
    אתמול ועוד אתמול הזמן שיעבור איתך
    מה הן המילים אם לא לזכור,
    תמיד הולכת לפניך, שתיקתך

    מה הן המילים, אם לא שתיקה,
    תמיד נוסעים איתן לארץ רחוקה…..

  2. הקדמה לתלמוד עשר הספירות, בעל הסולם אות יב

    יד) ומעין ענין הנ"ל פירשתי פעם את מליצת חז"ל, "מי שתורתו אומנותו" אשר בעסק תורתו ניכר שיעור אמונתו: כי אומנתו אותיות אמונתו. בדומה לאדם, שמאמין לחבירו ומלוה לו כסף, אפשר שיאמין לו על לירה אחת, ואם ידרוש ממנו שתי לירות, יסרב להלוות לו. ואפשר שיאמין לו עד מאה לירות, אבל לא יותר מזה. ואפשר שיאמין לו אפילו להלוות לו את חצי רכושו, אבל לא את כל רכושו. ואפשר גם כן שיאמין לו על כל רכושו בלי שום צל של פחד. ואמונה זו האחרונה, נחשבת לאמונה שלימה, אבל באפנים הקודמים נבחנת לאמונה בלתי שלמה, אלא שהיא אמונה חלקית, אם פחות אם יותר. כך, אדם אחד מקצה לו מתוך שיעור אמונתו בה', רק שעה אחת מיומו לעסוק בתורה ובעבודה. והשני מקצה לו שתי שעות, לפי מדת אמונתו בה', השלישי אינו מזניח אפילו רגע אחד משעת הפנאי שלו מבלי לעסוק בתורה ובעבודה. הוי אומר, שרק האחרון אמונתו שלמה היא, שהרי מאמין להשי"ת על כל רכושו, משא"כ הקודמים, עדיין אין אמונתם שלמה לגמרי, כמובן, ואין להאריך בכגון זה.

  3. אתי תפתחי בית ספר לציטוטים את טובה בלחזור כמו תוכי על כל מה שאת לומדת…כבר מישהו אחר כתב מה שאת חוזרת וכותבת י לך מש/הו ל"חדש/"? יש/ מאין?

  4. מי יקירי, אתי צתתה מתוך "הקדמה לתלמוד עשר ספירות" את הנושא שמדבר בו בעל הסולם על נושא האמונה.

    מתוך השיעור הקדמה לתע"ס 20/2/08 – שתוכל להוריד למחשב:

    אצטט לך מהסיכום שערכתי בנושא:

    תורה = כל מה שיכול לתקן לך את האגו, אחרת זה לא נקרא תורה אלא חוכמה: ככתוב "תורה בגויים אל תאמין, חוכמה בקויים תאמין".

    גוי – האגואיסט, שלא רוצה להיתקן, אז הוא מתייחס ללימודיו כ – חוכמה , וזאת על מנת להצליח בעולם הזה, להיות מוצלח, ייחודי, בקיצור – סוג של סנוב !!

     בה"ס מסביר לנו שהכוונה היא הקובעת. עד כמה שאתה משתוקק לתיקון של השפעה, באותה עוצמה אתה לומד תורה.

     "כי אומנותו אותיות אמונתו. בדומה לאדם, שמאמין לחברו ומלוה לו כסף…"

    בעולם הזה, אמונה זה כוח הביטחון שאתה יכול לתת / להלוות לאדם, ואפילו שלא יחזיר לך, העיקר שיש לך ממה לחיות. זה מעין התחברות עם השני. ואז, זה לא נקרא שאתה נותן – כי זה שלך. זה דומה לערבות / חיבור – שזה התנאי לקבלת המאור המחזיר למוטב.

     "כך אדם אחד מקצה לו מתוך שיעור אמונתו בה' רק שעה אחת מיומו.."

    אמונה בה' – זה כאשר יש בך את אותה התכונה שיש בבורא: השפעה. כדי להגיע לאמונה – המסלול שעליך לעבור כגבר – בנוסף ללימודים ולהפצה, זה התחברות לקבוצה המתאימה – קבוצה אשר באמת ובתמים משתוקקת להגיע לדבקות עם הבורא , וכמובן לא לשכוח התבטלות בפני החברים וכו'. ולמה? כי רק כך מתגלה הבורא אל הנבראים – דרך הקבוצה.

    ואז אתה, מתוך התכונה של הבורא שנמצאת בך, חושב / מחליט  – כמוהו.

    כמו שמתחברים עם החברים ומלוים להם, כך ביכולתך להתחבר עם הבורא ולהלוות לו את כל "רכושך".

  5. לאתי היקרה,

    כתבי נשמה, כתבי

     וכמה שיותר!!!

  6. לאמא היקרה,

    זוהר שמות, מאמר וילך איש, אות שלט

    שלט) רבי אלעזר אמר, עמרם זכה שיצא ממנו בן שזכה לקול גדול, שהוא ז"א (זעיר אנפין). שכתוב, והאלקים יעננו בקול. ועמרם זכה לבת קול, שהיא מלכות, שכתוב, ויקח את בת לוי, כלומר, בת קול, ולפיכך כתוב וילך, כלומר שהלך למדרגה זו. למדנו, כשנולד משה יחד הקב"ה שמו עליו, שכתוב, ותרא אותו כי טוב, וטוב הוא שמו של הקב"ה, שכתוב, טוב ה' לכל. וכתוב, טעמו וראו כי טוב ה'. הרי שהקב"ה נקרא טוב.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest