דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רק לא להרגיש את עצמי…

רק לא להרגיש את עצמי…

laitman_2009-11-19_9481-70.jpg

הרצון שלנו נברא בהטבעה הפוכה מהאור ולכן אם הוא מרגיש רק את עצמו, אז זוהי הרגשה נוראה, הרגשת ריקנות לא מלאה, תהום. פשוט אסור לי להרגיש רק את עצמי, אני לא יכול ללא מילוי! זו נקראת נוקבא, "נֵקֵב" (פֵתָח), רצון ריקני שחייב מילוי.

הבורא הוא שלם ומושלם, הוא אינו זקוק לאף אחד. זוהי מנוחה וחוסר תנועה מוחלטים, הוא קבוע לחלוטין, אין לו בשביל מה לנוע ולעשות משהו. ואילו הנברא המסכן (הרצון, הנחיצות לאור) מרגיש את עצמו אומלל ואינו יכול להירגע עד שלא יקבל מילוי והרגשת שלמות. הוא כל הזמן נמצא בחרדה ויראה, בחיפושׂ אחר המילוי החסר. כי הרי האור (השלמות, הבורא) הטביע את עצמו בחומר (ברצון) בצורה הפוכה, כמו חותם ונחתם, ובאופן כזה הוליד בתוך הרצון נחיצות לאור.

הצורה שלנו הפוכה לבורא, לכן הטבע של הנברא כל כך מסכן, רק לא להרגיש את עצמו, וכל הרצונות, ההשתוקקויות והמחשבות שלו, הם רק על המילוי. אנחנו כל הזמן רודפים אחרי הבורא, אחרי האור. אך כשמתגלה בנו רצון, בשכבה הכי נמוכה וקטנה שלו, אנחנו במקום האור מתארים לעצמנו מילויים גשמיים כמו: כסף, שליטה, כבוד, מין, מזון, משפחה.

ואם מתעורר בנו רצון גדול יותר, משכבה גבוהה יותר, אנחנו משתוקקים לידע ולהתפתחות. ואם מתפתח בנו רצון עוד יותר גדול, אני מתחיל להרגיש שחסרה לי רוחניות. אנחנו כל הזמן פועלים בתוך הרצון, מהרצון של העולם שלנו ועד להידמות לבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "בחירה חופשית", 08.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
התענוג האמיתי – בהשפעה
מה ממלא את רצונות האדם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest