דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בהרמוניה זה עם זה…

בהרמוניה זה עם זה…

שאלה: באיזה שלב של העבודה האדם משׂיג בחירה חופשית?

תשובתי: רק לאחר רכישת נשמה, לאחר הגילוי הרוחני. פרצוף רוחני מחולק לשני חלקים: עליון – כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, שליש עליון דתפארת, ותחתון – שליש תחתון דתפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. וביניהם נמצא שליש אמצעי דתפארת. החלק העליון, זה רצון להשפיע, החלק התחתון, זה רצון לקבל. אז מה זה החלק האמצעי, שליש אמצעי דתפארת? – החלק הזה אינו שייך לא לקבלה ולא להשפעה, וכאן קיימת בחירה חופשית: מה אתה תעשׂה עם זה?

אך אתה לא יכול לנטות, לא לצד הזה ולא לצד הזה, כך שאתה מתפרק לחלקים מהמאמץ ואין בכוחך לעשות את הבחירה. עד שאיננו מגלים שקיימת כאן האפשרות לחבר את שני החצאים האלה, כדי שהחצי העליון והחצי התחתון יעבדו ביחד בחלק השלישי, בקו האמצעי! אני מחבר את שני הכוחות האלה: כוח ההשפעה וכוח הקבלה, והם ביחד מתחילים לנהל אותי. זה נקרא "קבלה בכוונה על מנת להשפיע", כששני הכוחות האלה עובדים בהרמוניה זה עם זה.

זוהי כל מהותה של חכמת הקבלה ולכן היא נקראת כך, "קבלה", כי הרי היא מלמדת כיצד לקבל את שני הכוחות האלה, קבלה והשפעה, בכזאת צורה כדי שהם ישלימו זה את זה. ובזה אתה בונה את העצמאות שלך, את החופש האמיתי. אתה עצמאי מהבורא ויחד עם זאת דומה לו! אתה לוקח ממנו דוגמה, אך נשאר עצמאי לגמרי. אין לך יותר מאיפה לקחת דוגמה, כי אתה הרי מקבל את שני הכוחות האלה בסדר מחייב. אך כיצד לקבל אותם ולהידמות להם, בזה אתה חופשי לחלוטין.

כאן, באמצע בין שני הכוחות, בשליש האמצעי של התפארת נמצאת הנשמה שלנו, שאותה אנחנו בונים בעצמנו. הבחירה החופשית מתחילה מגילוי הבורא. נאמר: "למתים חופשי", זה אומר שכאשר הרצון האגואיסטי מת, שני הכוחות, קבלה והשפעה, עומדים זה מול זה ואתה נמצא ביניהם, אז אתה חופשי. כי הרי אתה יכול לעבוד עם שני הכוחות האלה בשווה. ולמרות שנדמה לך, שאתה עומד ביניהם ואינך יודע לאן לזוז, מצד אחד רצון לקבל ומצד שני רצון להשפיע, אך כשאחד הורג את השני, רק בתנאי הזה, אתה מוצא את עצמך במצב ניטראלי ויכול להיות חופשי.

וכעת כולנו נמצאים תחת שליטת הרצון היחידי ליהנות, אין לנו רצון להשפיע. לכן עד שלא נרכוש רצון להשפיע, אנחנו כמו בהמות המנוהלות על ידי הטבע, וכשאנחנו מקבלים אותו, אנחנו הופכים להיות חופשיים, ורק בזה, כדי להידמות לבורא ולבנות מעצמנו אדם, ה"דומים" לו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "בחירה חופשית", 08.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שם, היכן ששורה חוסר השליטה
נקודת החופש הבלתי מושגת
בחירה ללא רמיזות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest