דף הבית / המשבר ופתרונו / רצון של אדם עשיר

רצון של אדם עשיר

שאלה: לראשונה מזה עשר שנים, הצטמצם מספרם של האנשים האמידים בעולם. מספרם של בעלי ההון האישי הנאמד בשווי של 30 מיליון דולר ויותר, פחת בשנה אחת ב-5.5 אלף. האם אתה סבור שמגמה זו תלך ותגדל?

תשובתי: כמובן. אבל אין זה אומר שהאנושות תלך ותהיה עניה יותר, אלא שכמות העשירים תצטמצם ועושרם יגדל. נניח, שאני אדם עשיר ובבעלותי ספינות, מסילות רכבת, בנקים, מפעלים וכדומה, האם הייתי מעוניין שגם אחרים יהיו ברמה הזאת? לא, להיפך, אני רוצה שהם יהיו אנשים רגילים ביותר, שאוכלים את מה שהרוויחו היום, ולמחרת שלא יהיה להם כלום, כדי שהם יהיו תלויים בי.

שאלה: זה מה שרוצה אדם עשיר ביחס לאדם עשיר אחר?

תשובתי: בוודאי. ולכן, טבעי הדבר שכמות האנשים העשירים בעולם תצטמצם, אבל ההון של כל אחד יהיה גדול יותר. באופן כזה, כמות העניים על פני כדור הארץ תהיה הרוב המוחלט, מפני שהכול יהיה מרוכז בידיהם של כאלף עד אלפיים בני אדם.

שאלה: האם זה טבעי מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: כן, עד כדי כך, שיישאר רק עשיר אחד, וכל השאר יהיו עניים לגמרי, זה נקרא "ההתפתחות הטבעית של האגו". השאלה היא, מה יקרה עם זה הלאה, באיזה שלב יתעורר המרד מלמטה. אם כי אני חושב, שלא יהיו מהפכות וגם לא מלחמות, האנושות כבר יצאה מהשלב הזה.

האנשים מתקרבים לשלב הבשלות, ההתבגרות. הבשילו אשכולות הזעם על הבורא, על הטבע, על הגורל, על הכול, וזה טוב, מפני שאנשים מתחילים להבין, שבאמת האדם עצמו צריך להשתנות, ושלא נוכל לעשות שום דבר בצורה אחרת. איננו צריכים לשנות את הטבע, לא את החברה ולא שום דבר, אלא הכול תלוי ביחידים, באופן שבו הם מקושרים ביניהם. ורק הקשר ביניהם יכול לשנות את החברה.

אנשים מתחילים להבין, שנחוץ להם שינוי איכותי, והם יחפשו עד שימצאו את השיטה שלנו. אני רוצה להאמין שהשלב הזה יגיע כבר עכשיו, מפני שכל יתר האפשרויות מוצו. לאף אחד כבר אין רעיונות או פתרונות הגיוניים, לא לפילוסופים, לא לפוליטיקאים, לא לפוליטולוגים ולא לכלכלנים או לאחרים.

לכן אנחנו המקובלים, צריכים לצאת ולהצהיר בקול רם על הפתרון שיש לנו, שבעזרת שיטת החינוך המיוחדת שנמצאת בידינו, אפשר במהלך תקופה קצרה, ממש לאחר שיעורים ספורים ופגישות מיוחדות, לגרום לאנשים להבין שמסתתר כאן כוח מיוחד, שיכול לשנות את החברה כולה.

בעולם קיים הכול, הבעיה היא רק בחלוקה. והחלוקה יכולה להיות נכונה רק בהתאם לקשר הנכון בין בני האדם, שאותו עלינו להסדיר. הקשר הטוב, הנכון, צריך להיות קשר שבו כולם פשוט שווי ערך, ואז לכולם יהיה טוב.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 3.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest