דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רצון נשי וכוונה גברית

רצון נשי וכוונה גברית

הייתי אומר, שלמעשה כל החומרים של חכמת הקבלה מוקדשים לנשים. הרי אנחנו לומדים כיצד לתקן את הרצון לקבל שלנו, שנקרא "אישה", בעזרת הבורא, כלומר הכוח "הזכרי".

במציאות קיימים שני כוחות: הבורא והנברא, הכוח הגברי, הנותן והמשפיע, והכוח הנשי, המקבל. ליתר דיוק, שני הרצונות, המשפיע והמקבל, מתחברים בנו ויוצרים שני חצאים: חצי גברי וחצי נשי.

"גבר" מסמל התגברות, מסך. אנחנו מחלקים את הכלי לצד הגברי, המשפיע (התגברות, מסך, כוונות) ולצד המקבל, החלש, שאינו מסוגל להשפיע, שעליו נאמר: "תשש כוחה כנקבה".

גם בחיים שלנו, כהקרנה מהרוחניות, קיימת חלוקה לחלק נשי וחלק גברי. ברוחניות שני החלקים האלה של הכלים מתחברים ביניהם, ובחיבור שלהם, הרצון (עביות) הוא החלק הנשי, והמסך והאור החוזר הם החלק הגברי. מהחיבור שלהם נולד כלי, וכתוצאה מכך נולד הפרצוף החדש, קבלת האור בכוונה על מנת להשפיע. במילים אחרות, לידת הבנים והבנות (מלשון הבנה). הרי ליד בנים תמיד ישנן בנות.

לפי חלוקת התפקידים בעולם שלנו אנחנו רואים בבירור, למה מיועד הגבר ולמה מיועדת האישה.

האישה היא ה"בית", היא נועדה לשמור ולנהל אותו, ללדת ילדים ולדאוג לחיק המשפחה. והגבר נועד לצאת מהבית כדי להביא פרנסה. זהו העתק מדויק מהרוחניות, שבה הרצון לקבל הוא התכונה הנשית, והמסך עליו הוא התכונה הגברית. כשהם פועלים בתיאום, הם משיגים את החיבור עם האור העליון, עם הבורא, וככלל, מופיעים פרצופים חדשים, שמקבלים בכוונה על מנת להשפיע. הם נקראים "הבנים".

נאמר: "איש ואישה, ושכינה ביניהם". מדובר על העולם הרוחני, שבו דווקא בין הרצון לקבל וכוח המסך נכנסת השכינה, כלומר האור העליון.

מתוך שיעור בנושא "האישה", 06.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
על שוויון ועל עליונות
ההשקעה הנשית
האישה – מקום לשינויים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest