דף הבית / משבר עולמי / רעֵב המחלק לחמניות

רעֵב המחלק לחמניות

laitman_2009-11_8715-70.jpg

לאף תנועה שמנסה לאחד בני אדם מבלי להביא ולהשתמש בחכמת הקבלה, אין שום סיכוי להצליח. כי החכמה הזאת מספקת לך קשר עם האור העליון, בכך שמספרת על פעולותיו. באותו הזמן, כשאתה קורא עליהן ורוצה ליישׂם אותן על עצמך, אתה בהדרגה מתחיל להשתנות. אין שום אמצעי אחר.

בני האדם יכולים להתחבר לכל מיני קבוצות שונות, אך קודם כל יש לשאול מהי מטרתם ואילו אמצעים עומדים לרשותם? אולי הם מניחים שהם יכולים בעצמם לשנות את טבע האדם? ומאיפה הם ייקחו כוחות לצורך זה, כי הרי כולנו אגואיסטים? אחרת הכול יסתיים בדיבורים יפים. ישנם בני אדם המקבלים תענוג מהשפעה, מכוח הטבע שלהם, "אלטרואיסטים אגואיסטיים". הם אינם מבינים שהם פועלים בתוך האגואיזם, מפני שאין להם את הטבע השני, ניצוץ מלמעלה. הם באמת מוכנים לתת הכול.

פעם בצעירותי הייתי בלנינגראד, דיברתי עם מהפכנית קומוניסטית זקנה שסיפרה שחילקה לחמניות לחיילים שהלכו לחזית. היא בעצמה גוועה ברעב, אך לא הייתה לה אפילו מחשבה לקחת אפילו פירור לעצמה. אנשים מוכנים למסור את חייהם, מפני שהאגו הוא מעל לחיים הבהמיים. האגו נמצא בדרגת האדם, וחיי האגו בדרגת הבהמה. ואם האדם מרגיש שה"אני" שלו נפגע, הוא מזלזל בגוף שלו. אם הוא רואה שהגוף הבהמי מתנכל לאדם שבו, הוא הורג את הבהמה הזאת. אין בזה שום אלטרואיזם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 19.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הנשק שלנו בידי הבורא
זה בא להם טבעי…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest