דף הבית / משבר עולמי / חיבור באמצעות אהבה או שנאה

חיבור באמצעות אהבה או שנאה

laitman_2010-03-12_9587-70.jpg

שאלה: ישנם מפגשי תנועות בהם מתאספים כאלפיים איש וגם הם מכריזים על אהבה ועל חיבור, בלי לומר אף מילה על קבלה. האם אפשר להתחבר כך, ללא שימוש בספרי המקור?

תשובתי: אתה רואה שזה אינו מביא הצלחה. יכולים להתאסף כך אלפיים, שלושת אלפים איש. אפשר שאסון גדול כלשהו מחייב את האנשים להתחבר. אך חיבור אמיתי אפשרי רק בעזרת האור העליון, לנו אין כוח חיבור כזה. או שעלינו לראות כאן רווח אגואיסטי גדול מאד כמו פחד מפני מלחמה או שכר גדול מאד. אך חיבור כזה הוא זמני, ברגע שנעלמת הסיבה שגרמה לו, הקשר מייד מתפרק. לכן הוא אינו יכול להתקיים.

מאז ומעולם היו קיימים ארגונים "אלטרואיסטיים". בעל הסולם כתב שישנם בעולם כ10% אלטרואיסטים מלידה שרוצים להתחבר, אך החיבור הזה הוא אגואיסטי לחלוטין. אם נראה מבפנים מה עומד מאחורי כל הדיבורים על החיבור, אתה תראה רק אגואיזם. על כך מצביעות כל הדוגמאות, כולל רוסיה הקומוניסטית שצועדת עכשיו לקראת משטר נאצי. כל הניסיונות ליצור חיבור ללא עזרתו של המאור המחזיר למוטב יסתיימו בכישלון. מחוסר ברירה הם יצטרכו לפנות לדיקטטורה ולאמצעי דיכוי, אחרת משטר זה לא יתקיים.

אנחנו תמיד ניצבים מול דילמה: או שאנחנו מתקנים את טבע האדם או שמכריחים אותו בכוח להתחבר. האלימות או המשטר הנאצי ללא ספק יביאו למלחמה. בעל הסולם כתב על כך עוד בזמנו. רוסיה אינה יכולה לעשות כלום בנידון, אלא להתפתח הלאה על פי אותו התסריט. התיקון אפשרי רק בתנאי אחד, אם הם ישתמשו בחכמת הקבלה.

אם איננו מתקנים את עצמנו ואיננו מתחברים בעזרת האור, אז מחברים אותנו אחרת, מסביב לעולם כולו צפויים לקום משטרים נאציים. נאציזם היא גם צורת חיבור, אלה נגד אחרים. האנשים ירגישו שעליהם להתחבר, שחיבור מביא עימו הצלה ועלייה, וזה נכון. אך הם אינם יכולים להציל את עצמם ללא עזרתו של כוח זר שבלעדיו תיגרם שנאה למישהו אחר. אחרת לא תהיה להם סיבה להתחבר! נחוץ אויב גלוי ושנוא כדי לחבר בינינו נגד עצמנו.

כך עובד האגו, אחרת הוא אינו מרגיש צורך להתחבר. לכן החברה מתחילה לנטות בכיוון הנאציזם ופאשיזם. אם ברמת ראש המדינה לא מאמצים שיטה לתיקון על ידי האור ולא למגלים את המקור על ידי הושבת כולם "על ספסל הלימודים", אז במהרה יקבע משטר נאצי שמייד יביא למלחמה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 19.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
רעֵב המחלק לחמניות
הנשק שלנו בידי הבורא
מבקש עבור כולם וגם עבורנו…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest