דף הבית / חינוך, ילדים / ריפוי העולם הוא בחינוך האינטגרלי

ריפוי העולם הוא בחינוך האינטגרלי

Laitman_201-04-01_congress-we_0028.jpg

מספר בני האדם בעולם השורים בדיכאון, הולך וגדֵל. הדחייה, חוסר הבנת משמעות הקיום, הסמים, הטרור, כל זה מצביע על הייאוש שלנו מהחיים.

אנחנו מגיעים לנקודה שחייבים להביא את העולם למצב שפוי ומאוזן. מאחר ועכשיו כמות גדולה של בני אדם מוצאים את עצמם ללא תעסוקה ואינם עסוקים בשום דבר, זה מהווה גורם חברתי מסוכן מאוד והממשלות מפחדות מזה. אם כן, מה ניתן לעשות?

אי אפשר על ידי מלחמה רגילה להשמיד מאות מיליוני ואפילו מיליארדי בני אדם, שכביכול מיותרים בעולם. זאת צריכה להיות כזאת מלחמה, שלאחריה לא יישאר כלום. כלומר לא יכול להיות כאן פתרון הגיוני, גם אם אנחנו ניגש לבעיה בהתאם למָלְטוּס: "בואו פשוט נטהר את האנושות מגורמים מיותרים, נצמצם אותה בחצי", זה לא יסתדר!

אנחנו רואים, כיצד ביפן קרס החלק העשירי של תחנת הכוח הגרעינית, ובכל העולם התרחשו תופעות נוראיות, שעל רובן אנחנו עדיין לא יודעים, כמו בצ'רנוביל, מפני שהמידע חסוי.

אבל גם ה"בעיות" הקטנות הללו הספיקו, כדי שבכל העולם תופסק הבנייה של תחנות הכוח הגרעיניות. מקבלי ההחלטות מבינים את האיום הנובע מכך ולכן מפסיקים את הבנייה. אך לפי הפעולה היחידה הזאת ניתן לראות, שאין כאן לא בעיה ולא פתרון. הבעיה היא בדבר אחר לחלוטין: כיצד אנחנו יכולים להביא מיליארדי בני אדם למצב של איזון?

לכן צריך לראות בהשתחררות כמות גדולה כל כך של בני אדם מעבודתם, את המעבר של האדם לעבודה אחרת, דווקא לעבודה חברתית מועילה, שאנחנו באמת נוכל להפוך את החברה האנושית למועילה לכולם.

זה מיושׂם רק דרך החינוך האינטגרלי של כל בני האדם. באופן כזה, אנחנו מעלים את האדם לדרגה של הבנה אינטגרלית, של ניהול גלובלי של הטבע, ואז הוא מתייחס באופן שונה כלפי עצמו, כלפי העולם וכלפי כל דבר.

קודם כל, הוא מבין שהבעיה היא לא סתם בעשירים ובעניים, במנהיגים רעים או טובים, במיליארדרים שלוקחים לעצמם הכול, אלא הוא מבין שכאן קיימת מגמה ברורה, וכך הטבע מפתח אותנו. כלומר, אנחנו צריכים לקבל צורה שתואמת לטבע, מפני שאיננו מסוגלים לעשות דבר כנגדו. הדבר היחיד שאנחנו כן יכולים, זה להבין את חוקי הטבע. אם נהיה מותאמים לחוקי הטבע, נביא את עצמנו למצב הנוח ביותר.

מתוך שיחה מס' 15 על החינוך האינטגרלי, 26.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לפתור בעיות שאינן ניתנות לפתרון
כולם זקוקים לחינוך אינטגרלי
הערובה לבריאות האדם, המשפחה והחברה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest