דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רוצה להיות כמו העליון!

רוצה להיות כמו העליון!

שאלה: באיזו צורה מתחברים גו"ע דתחתון ואח"פ דעליון?

תשובתי: זה מראה על כך, ששניהם נמצאים ברמה אחת, בקומה אחת, זה בתוך זה. האח"פ דעליון יורד לגו"ע דתחתון ונמצא בתוכו. וכאשר התחתון רוצה להתקשר עם העליון, הוא צריך להיכנס עם הגו"ע שלו לתוך האח"פ דעליון.

פעם האח"פ דעליון נמצא בתוך גו"ע דתחתון, ופעם הגו"ע דתחתון נמצא בתוך אח"פ דעליון. הכול תלוי בזה, מי השולט במצב ומי הקובע. אם אני העליון, יורד לגו"ע של התחתון, אז אני רוצה להיכנס לתוכו, לדעת מה קורה איתו, להרגיש את החסרונות שלו. ולכן אני בעצמי יורד לתוכו ונמצא בפנימיותו.

ואם התחתון רוצה להידבק אליי עם החלק העליון שלו, גו"ע, אז הוא נכנס לתוך האח"פ שלי. הכול תלוי באיזה אופן של עבודה בין העליון והתחתון מדובר.

הם נדבקים תמיד על ידי השתוות הצורה, אבל ההשתוות הזאת יכולה לנבוע מהעליון כלפי התחתון או מהתחתון כלפי העליון. העליון מקטין את עצמו, בזה שרוצה להרגיש מה בדיוק רוצה התחתון, ולכן נכנס לתוכו. והתחתון אומר: "העליון כל כך גדול! אני רוצה להיות כמוהו, ולכן מבטל את עצמי לגמרי, העיקר להימצא בתוכו! שהעליון יבלע אותי, אני מוכן לטבוע בתוכו!". זה אומר, שגו"ע של התחתון נכנסים לתוך האח"פ דעליון.

ואם התחתון מתחבר בצורה כזאת עם העליון, אז העליון עולה, לוקח את התחתון איתו. כי הם נעשים לאחד שלם והאור העליון שפועל על המדרגה הזאת פועל על שניהם.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 18.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הכי שנוא, ובו זמנית רצוי
מה שחושך לאגו, בשבילי זה אור
מעלית רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest