דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ויכוחים לוהטים סביב האחד

ויכוחים לוהטים סביב האחד

שאלה: איך הקבוצה עוזרת לראות את הייחודיות של הכוח העליון אם בתוכה קיימות הרבה דעות שונות, כל אחד שומע את המורה באופן שונה וקשה להגיע להסכמה אפילו בקשר לערכים עיקריים?

תשובתי: כולם שמעו על התלמוד, אך לא כולם יודעים שזהו ספר קבלי שמסביר באופן מפורט כל מיני חוקים שהאדם חייב לבצע כדי להגיע לדבקות עם הבורא. הספר הזה נכתב על ידי מקובלים גדולים מאוד וכולו בנוי בצורה של ויכוחים, דיונים. אחד אומר כך, האחר אומר אחרת, כאילו שבחדר אחד התאספו עשרה בני אדם וכל הזמן מתווכחים זה עם זה.

אבל אדם שיודע, מבין שהם כולם מדברים על אותו הדבר וכולם בעלי אותה השגה, אבל כל אחד מביע את הטבע שלו. בטבע שלנו יש לפחות עשר עמדות, שמהן כל אחד מסתכל על אותו הדבר ורואה את אותו המושג באופן אישי משלו. זה לא סתם ויכוח על כך, מי מהם צודק, אלא התכללות הדדית, שילוב של כל הדעות. ולכן הם יוצאים מחוברים כתוצאה מלימוד כזה, אף על פי שכביכול מתווכחים זה עם זה. ומתוך החיבור הזה הם מגיעים לאיחוד.

ודאי, שבקבוצה אתם תמיד תרגישו את כולם נבדלים זה מזה. ואם אתם מסכימים עם התרשמות כזו, זה אומר שלא חשבתם ולא הרגשתם על מה בדיוק אתם מתווכחים. כי כל אדם הוא שונה, ולא סתם כתוב: "כפי שפרצופיהם אינם דומים זה לזה, כך גם דעותיהם שונות זו מזו". אין מה לעשות עם זה.

אבל האם זה טוב שכולם יחשבו באופן זהה? אז על מה אנחנו נעבוד? זה יוצא כמו איזה שהם ברגים זהים או אבנים זהות, ולא בני אדם. כל אדם חייב להיות ייחודי. להיפך, ככל שהאדם מפותח יותר, כך הוא נבדל יותר מהאחרים. ואילו אנחנו צריכים להתחבר מעל לכל ההבדלים, כי דווקא הודות לחיבור שלנו מעל להבדלים אנחנו משיגים איחוד. בזה כל אחד מבטא איזו תכונה אופיינית, שבהתכללותן ההדדית אנחנו בונים את האחד הכללי המשותף.

כי האחד הזה אינו קיים בפני עצמו. אנחנו חייבים לבנות אותו. מהסיבה הזאת נעשתה השבירה. בעולם אין סוף לא הורגש שקיים האחד. לא היה מי שירגיש את האחד הזה. אבל על ידי זה שנעשתה ירידת העולמות, השבירה והירידה עד לעולם הזה, כולם יצאו שונים. והודות לכך שכולנו שונים אבל מתחברים מעל להבדלים, אנחנו מתחילים לבנות את המושג "אחד". הוא אינו קיים בפני עצמו.

לכן זה טבעי, נכון וטוב, שבקבוצה ישנם ויכוחים. השאלה היא רק, איך אנחנו תופסים אותם ומשתמשים בהם כדי להגיע לאיחוד בינינו. ובתוך האיחוד שלנו אנחנו נגלה את הייחודיות של הכוח העליון, שהוא אחד.

מתוך ההכנה לשיעור, 14.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שיחה אחד על אחד
עשירייה שלמה
הרמוניה במגוון קולות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest