דף הבית / משבר עולמי / רוח רפאים מתהלכת באירופה – רוח הרפאים של הקומוניזם

רוח רפאים מתהלכת באירופה – רוח הרפאים של הקומוניזם

ידיעה: פרסומו של "מנפיסט המפלגה הקומוניסטית", שיצא לאור בבית הוצאה לאור ספרדי קטן בשם Nórdica, הפך לרב מכר ביריד הספרים שבמדריד. לראשונה המניפסט האגדי יוצא לאור בצורה מאוירת.

מסמך זה יצא לאור בשפה הגרמנית בשנת 1848בלונדון כשהוא הפך לאחד הספרים הפופולריים ביותר בכל הזמנים לפי כמות העותקים. המניפסט שמצהיר על חוסר האפשרות למנוע את הרס הקפיטליזם מידי הפרולטריון, מתחיל במילים: "רוח רפאים מתהלכת באירופה – רוח רפאים של הקומוניזם", ומסתיים בסיסמה: "הפרולטריון של כל המדינות – תתחברו!" כנראה על רקע המשבר הנוכחי סיסמאות כאלה מרשימות את הספרדים.

הערתי: הקריאות של הקומוניזם, לא הקומוניזם המכוער הסובייטי, אלא הקומוניזם האמיתי, הן המושכות ביותר על רקע הכישלון המוחלט של החברה האגואיסטית. המבנה החברתי הסופי שעליו המקובלים כתבו כבר לפני אלפי שנים, שאליו מובילה אותנו האבולוציה של הציוויליזציה הוא קומוניסטי. לא לפי מארקס-לנין, אלא לפי חוקי הטבע!

החברה האינטגרלית שאותה אנחנו צריכים ליצור היא קומוניסטית. קומונה היא הרגשה של כולם כמשפחה אחת. ואין לאן לברוח מכך, מכיוון שהציוויליזציה מתפתחת ולא כי מישהו חפץ בכך. מרקס, דרך אגב, כלל לא התכוון לגרסה הסובייטית, כשהמוני עניים שאינם מוכנים לחלוטין ואינם מועברים דרך החינוך האינטגרלי הפכו לניסוי עבור הבולשביקים שרצו לקפוץ מתוך החברה של ימי הביניים (חברת עבדים) לחברה אינטגרלית (קומוניסטית).

בעל הסולם מתאר זאת בעיתון ה"אומה". והיום אנו רואים כמה אירופה אינה מוכנה לאיחוד, מסיבת היעדר ההשכלה והחינוך האינטגרליים. אי אפשר להחיש באופן מלאכותי את התהליכים ההיסטוריים, להציע לחברה "פרי טרם בישולו" – את מערכת היחסים שאליה היא לא מסוגלת להסתגל.

אולם היום אנחנו כבר נמצאים, לפי הציווי של המקובלים, בפתח של מימוש האידיאה של החברה האינטגרלית, שלכך מחייב אותנו משבר ההתפתחות שלנו, שהוא הביטוי לגסיסתה של החברה הצרכנית ולידה של הקהילה הגלובלית. לא כדי להחיש את התהליך אלא כדי למנוע את לידתו בצורת מלחמת האטום, אנחנו מציעים להביא רק הסבר תיאורטי על החברה החדשה. זה ירגיע את העמים, ומתוך שתי האפשרויות של ההתפתחות לאותה המטרה, יכוון אותם לאפשרות של התפתחות בדרכי שלום.

דיעות קודמות בנושא:
המרקסיזם הוא שוב העתיד הזוהר שלנו
מרקסיזם – לא מה שחשבנו
הפרויקט המערבי אינו מבוסס על צדק, אלא על אינטרסים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest