דף הבית / חינוך, ילדים / ראש העיר בשולחן העגול: "החינוך הוא דרך חיים"

ראש העיר בשולחן העגול: "החינוך הוא דרך חיים"

ידיעה: "ראש עיריית חדרה השתתף בפאנל שפתח את השולחן העגול. מאות מתושבי העיר השתתפו ברב-שיח שעסק בנושאי חברה וחינוך. ראש העיר: "אנו מוציאים מכל תלמיד את הטוב שבו ורואים זאת בתוצאות ובהישגים".

הנושא "להיות אדם: חינוך גלובאלי במאה ה-21" עמד לדיון במסגרת השולחן העגול שהתקיים בפיאצה בחדרה. מאות מתושבי העיר, מבוגרים ובני נוער, הגיעו לפיאצה והשתתפו באופן פעיל בדיונים.

האירוע התקיים בבית ויצו החדש במעמד חברות הסניף, בני משפחה ואורחים רבים.

את הדיון פתח פאנל בהשתתפות ראש עיריית חדרה חיים אביטן, מנהלת אגף החינוך בעיריית חדרה חני ויצמן, מנהל המכון הישראלי לחינוך דמוקרטי ומייסד ארגון "ערי חינוך" יעקב הכט, ראש מועצת כפר שמריהו ומקים בית הספר "חברותא" דרור אלוני, מנהלת המתנ"ס בגבעת אולגה סיגל סימיאן, פסיכולוגית חינוכית, פסיכותרפיסטית ונציגת תנועת הערבות לימור סופר פטמן, ויו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית אופק הרניק תלמידת התיכון הרב תחומי למדעים ואמנויות. הנחה את השולחן העגול מחנך ונציג תנועת הערבות ניב נבון.

בדיון עלתה התייחסות לסוגיות כמו, כיצד נחנך את ילדינו לערכים כמו: ערבות הדדית, סולידריות חברתית ועוד; האם חינוך יכול לגשר על פערים ולחבר בין אנשים מקצוות הארץ והעולם; מהו תפקידו של החינוך בעידן הגלובליזציה וכיצד ניתן למנף את הכלים העומדים לרשותנו כדי לגדל כאן דור טוב יותר, וסוגיות נוספות.

"חינוך זה דרך חיים", פתח ראש העיר אביטן. "חינוך לא בונים ביומיים, אלא מדובר בתהליך. החינוך הוא הבסיס של העיר, וכך גם בונים את המדינה. לאחר שנבחרתי לראשות העיר היה לי ברור שאם ברצוננו לבנות עיר איתנה, עלינו לבנות אותה על יסודות של חינוך. לאחר עבודה קשה הצלחנו להכין תוכנית רב-שנתית לחינוך, והיום אנו רואים את ההישגים בשטח ומרגישים את התפתחות העיר. החינוך עליון בסדר העדיפויות של העירייה, ובזכות מוסדות החינוך שלנו מגיעים תושבים רבים להתגורר בחדרה. עלינו לעמוד בקצב ההתפתחות שמתרחש בעולם ולתת לתלמידים את הכלים המתאימים לעולם המתקדם. אנו מוציאים מכל תלמיד את הטוב שבו, הביטחון העצמי, הערכים ורואים זאת גם בתוצאות ובהישגי התלמידים".

יעקב הכט, ממנהלי ארגון "ערי חינוך" המפעיל את התוכנית הרב-שנתית בחדרה: "מערכת החינוך נמצאת בשינוי ממודל הפירמידה למודל הרשת. במודל הפירמידה קיים מורה אחד על 30-40 תלמידים, ואילו בכיתה הרשתית כל תלמיד הוא גם מורה לפחות בתחום שבו הוא חזק. כך שבמודל הרשת תהיה כיתה עם 40 מורים ותלמידים.

המודל הזה קיים בבתי ספר בארץ והוביל להעלאת ציונים משמעותיים בגלל שהכיתה מפסיקה לשמש תחרות בין התלמידים, והם מתחילים לשתף פעולה ולעזור אחד לשני. מודל עיר חינוך פירושו שהתלמידים יכולים להשתמש במשאבים שנמצאים בעיר כמו ארגונים, מפעלים ומוסדות ציבור, ולהפוך אותם למרכזי למידה. אני חושב שכדי שיהיה שינוי אמיתי במערכת החינוך, מקצוע ההוראה חייב להיות אחד מהמקצועות המובילים בחברה הישראלית".

יו"ר מועצת התלמידים הארצית אופק הרניק: "בית ספר זה חינוך וערכים, ולאו דווקא הרדיפה אחרי הציונים. אני חושבת שיש שינוי בחינוך, תוכניות חדשות. חשוב הדיאלוג בין התלמידים וההנהלה בית הספר, וחשוב שהתלמידים ירגישו שותפים לנעשה ומעורים יותר בעשייה החברתית".

מנהלת אגף החינוך בעיריית חדרה חני ויצמן: "אנו נמצאים בתקופה של שינוי גדול. נדרש אומץ לשנות, ולצורך השינוי נדרש הגיבוי של משרד החינוך. חשוב שמרחבי השיח שאנו רואים כרגע יתקיימו בכל רחבי הארץ. מחוכמת הגאון לחוכמת ההמון".

בתום האירוע התקיימו מעגלי שיח בהשתתפות הקהל. האירוע שודר בשידור חי ברשת האינטרנט arvut.org . תנועת הערבות הינה תנועה חברתית, א-פוליטית, ששמה לה למטרה להעלות את חשיבות ערך הערבות ההדדית בישראל ובעולם. בתנועת הערבות פעילים אזרחים מכל שכבות האוכלוסייה, גברים, נשים ובני נוער מכל המגזרים והמעמדות הסוציו-אקונומיים בחברה, ללא הבדל מין, דת וגזע.

התנועה פועלת בשטח כדי להרחיב את שיתוף הפעולה עם ארגונים וגופים חברתיים שונים, אנשי מחקר, מדענים ונציגי ציבור מכל שכבות האוכלוסייה, שמוכנים להצטרף לדו-שיח פתוח, משכיל ומתחשב, סביב שולחן עגול".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest