דף הבית / משבר עולמי / השיעור הוירטואלי – 19.06.2011

השיעור הוירטואלי – 19.06.2011

laitman_2009-08-09_7153-70.jpg

תקציר השיעור:

קריאת הטבע

המאפיין של זמנינו, הוא החיפוש אחר משמעות החיים. נקודת המפנה, היא המשבר שמגלה חוסר משמעות של הקיום האגואיסטי. משמעות החיים, היא גילוי מטרת הבריאה. המטרה, היא השתוות הצורה לכוח טבע עליון, לבורא. אפשר לממש זאת רק דרך תיקון האגואיזם בעזרת שיטת הקבלה.

המצב הנוכחי של העולם (משבר, יאוש, חוסר הבנה), הוא מצב לא פשוט של לידתנו במימד הבא. תיקון האגואיזם בעולמנו אינו יכול להתממש בעזרת שיטה שמכוונת למצבים בלתי ברורים, בלתי נודעים. הוא צריך להתממש בצורת שיטה מעשית, שמתבססת על הקשר בין בני אדם.

כתוצאה של האגואיזם שלנו אנחנו מעדיפים לצמצם את מעגל הקשרים, ולהרגיש את עצמנו חופשיים מכולם בצורה המירבית. אם היינו מתפתחים כך הלאה, כתוצאה מכך העולם שלנו היה מורכב מגלמים מבודדים. במקרה זה, כל אחד היה חי בתוך הגולם שלו, ומתקשר לאחרים דרך כלי תקשורת שאינם מחייבים אותו לדבר.

למרות זאת האגואיזם אינו מאפשר לנו להתפתח בצורה כזאת, מכיוון שבתוכו טמונה התוכנית של המצב הסופי, שהיא בדיוק הפוכה למה שאנחנו מרגישים עכשיו. המשבר המודרני הוא קריאתו של הטבע, שמצביעה על כך שאנחנו לא מסוגלים לחיות כל אחד לעצמו.

הטבע כולו מתגלה כמערכת גלובלית, אינטגרלית, ואנחנו, כחלק העליון שבה, צריכים לסיים את התהליך הזה על ידי חיבור בינינו. ההתפתחות האגואיסטית הסתיימה, והערובה להמשך ההתקדמות יכולה להיות רק ההתקרבות בינינו.

ביסוד המימוש של יעודנו מונח החוק היחיד: "ואהבת לרעך כמוך". מטרת המימוש היא שחרור מ"מלאך המוות". על האדם בחיים הללו להגיע ליציאה למימד הבא ולהרגיש קיום מלא, נצחי, שלם. אם הוא יבין שלמען זה כדאי להתעלות מעל האגואיזם, אז אפילו הפעולה "ואהבת לרעך" לא תראה לו כבלתי קבילה.

על מנת לרכוש נצחיות, אנחנו מוכנים להכל. על ידי פיתוח תכונת ההשפעה, האהבה, הקשר האינטגרלי עם כולם, אנחנו רוכשים חופש מהאגואיזם. אם האגואיזם שרוצה את הכל רק לעצמו מת, אז גם "מלאך המוות" מת, ואנחנו נעשים חופשיים.

החופש הוא בכך שעל ידי השתלבות עם כולם, אנחנו מוסרים את כל כוחותנו: ידע, לב ומוח על מנת לשרת את האחרים. בכך אנחנו מרגישים את קיומנו הבלתי פוסק, קיום של גוף נצחי, עצום, שאנחנו מזדהים עמו. לכן, הכלל "ואהבת לרעך כמוך" הוא החוק הכללי והעיקרי של הבריאה. בסופו של דבר העולם כולו צריך לעבור למימוש החוק הזה.

מתוך השיעור הוירטואלי, 19.06.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest