קפיצתו של נחשון

שאלה: עָם ישראל פחד לקפוץ לתוך ים סוף, עד שנחשון החליט לעשות זאת. כנראה, שלא קל לעשות את זה.

תשובתי: זה באמת לא פשוט. אנחנו רואים, שהקשיים הופיעו בכל השלבים של התהליך הרוחני. ותמיד נמצאו כאלה שהיו מוכנים לחזור חזרה. האגו שלנו הוא עד כדי כך רב שכבתי, שלא נותן מייד אפשרות לעזוב אותו, ללכת ממנו, או לפחות לקבוע שהוא רע.

לאדם קשה לבטל את עצמו כלפי האחרים. אם אני לא פועל ראשון, זה אומר, שאני מעדיף שמישהו אחר יעשה את זה. האם זו השתוקקות לאהבה ולאיחוד? נכון לרגע זה, הדבר עדיין לא מבורר. ואנחנו רואים שאחר כך מופיע "עגל הזהב" ובעיות רבות אחרות.

שאלה: מה מסמלת "קפיצתו של נחשון"?

תשובתי: באדם קיימת תכונה שמסוגלת ללכת ב"אמונה למעלה מהדעת": "טוב לי מותי מחיי". אז האדם קופץ לים, יהיה מה שיהיה. ודאי שלא מדובר על מצבנו הנוכחי. הפעולה שנקראת "קפיצת נחשון" דורשת הכנה.

היא הכרחית כדי לעבור לשלב הבא, אבל האם אנחנו מסוגלים לבצע אותה? בינתיים אנחנו די רחוקים ממימושה, אף על פי שהרגע הזה מתקרב במהירות. אין ספק, שאנחנו ממש נמצאים בשלבי הגאולה. בחיבור של הלבבות מושג שלום ושלמות, בזה ההצלה שלנו, זה צריך לבוא כתחליף למצב הנוכחי של מצרים. לכן כל העבודה שלנו, הלימוד וההפצה מכוונים לחיבור ואיחוד. אנחנו פונים לעָם ישראל בקריאה לאיחוד. רק בעזרת הקשר והיחס ההדדי הטוב אנחנו נוכל להינצל.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מקובלים כותבים. יציאת מצרים", 04.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
קפיצה ל"ים סוף"
כולם יקבלו גילוי רוחני
הסוף של עבדות מצרים קרוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest