דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קסם האור של אהבה לא אנוכית

קסם האור של אהבה לא אנוכית

תהליך התיקון מתחלק לכמה שלבים שקובעים את סדר ההתקדמות שלנו. כי אם יתנו לנו להרגיש היום בכלים דקבלה שלנו את התענוג שבא מהבורא, שהוא טוב ומטיב, אנחנו כבר אף פעם לא נוכל לתקן אותם לעל מנת להשפיע. הם יבינו איזה תענוג נמצא באור העליון, ולא ניתן יהיה לצמצם ולתקן אותם.

לכן, בשלב הראשון האדם חייב להשיג אמונה, כלומר לרכוש את כוח ההשפעה, שמתחיל להיוולד בו על ידי השפעת האור העליון, וזה בתנאי שהוא משקיע כוחות בעבודה בקבוצה ומשתוקק להשיג את ההשפעה, במידת הבנתו של התכונה הזאת. ואז בהדרגה מיוצב בו הכוח, שמחייב אותו פתאום להרגיש, שלהיות משפיע זה טוב.

נראה שהוא מעדיף השפעה גם כן מסיבות אגואיסטיות, אבל לא, הוא נהנה מזה שאין לו שום אנוכיות עצמית. האור, הודות להשפעתו, נותן לו כזאת נטייה, כאלה ערכים, בכך שמחייב אותו להעריך את ההשפעה. ואז האדם מוכן לבצע פעולות השפעה למען הפעולות עצמן. הוא רק מבקש לתת לו יכולת לבצע כאלה פעולות כלפי הסביבה שלו.

ובמידת רכישת כוח ההשפעה, הוא מתחיל להבין איך לעבוד עם הכלים שלו, מה שנקרא, קיום תרי"ג מצוות, כלומר תיקונים של תרי"ג הרצונות, שהרצון הכללי של האדם נחלק אליהם. אז הוא, ודאי, משתמש בכל רצון רק בעל מנת להשפיע.

באותה המידה שהוא יכול להשתמש ברצונות שלו בעל מנת להשפיע, הוא מתחיל להרגיש כבר לא את כוח ההשפעה, אלא את כוח האהבה. כך, כתוצאה מקיום תרי"ב המצוות, הוא מגיע למצווה האחרונה, למצווה ה- 613, אהבת ה'.

אז, מכל המצוות האלה מתגלה לו התענוג הקבוע והנצחי, שזו הייתה כוונת הבריאה, ושבה הבורא מלכתחילה התכוון למלא את האדם.

יוצא, שאף צעד בדרך הזאת הוא אינו אפשרי ללא הקדם החיסרון מצד האדם. ובזה הוא לגמרי תלוי בסביבה, מכך, עד כמה שהיא תכוון את האדם ותגדיל את החיסרון שלו להשפעה, ומזה הוא בעצמו יעלה את הסביבה שלו כדי שהחסרונות האלה יהיו המטרה המשותפת שלהם.

מתוך ההכנה לשיעור, 30.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עד שיהיה בן אדם
ממעשיך הכרנוך
הלבושים הזכים של הנשמה

One comment

  1. דושניצקי אורלי

    הנחייה מאוד ברורה וחשובה בתהליכי הברור,תודה ושבת שלום.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest