קנטאור הופך לאדם

שאלה: האם אפשר להסביר את חכמת הקבלה בשפה של סוציולוגיה מודרנית?

תשובה: במה עוד עוסקת חכמת הקבלה אם לא בסוציולוגיה? סוציולוגיה, זה מדע על מבנה החברה. אבל גם חכמת הקבלה מדברת על איך להעלות את החברה לרמה הבאה.

אנחנו, כמו כל הטבע כולו, מתפתחים מדרגות דומם, צומח וחי ומגיעים לדרגת בהמה דמוי אדם, כמו קנטאור עם ראש של אדם וגוף של סוס. בצורה כזאת אנחנו קיימים. אבל כיום הראש שלנו עובד למען הגוף.

ואנחנו חייבים להפוך את המצב כדי שהגוף יעבוד למען הראש, למען האידיאה. זאת כבר דרגה אחרת – דרגת האדם, שלא קיימת בעולם שלנו. כלומר, הגוף, כל החיים הבהמיים שלנו צריכים להיות מכוונים כדי להעלות את הראש, את האידיאלים ואת המטרות למדרגה הבאה.

אנחנו הגענו למצב כאשר כוח הטבע שמניע אותנו (בורא) הפסיק לדחוף את האנושות קדימה. הוא כבר לא יכריח אותנו להתקדם, משום שעכשיו אנחנו חייבים להתקדם בכוחות עצמינו – לעלות לשלב הבא, למדרגה הבאה. ובמדרגה שבה אנחנו נמצאים יש רק בעיה אחת: כמה שאנחנו ניתקע בה, כך אנחנו נרגיש יותר רע.

כאשר אנחנו מתפתחים, אנחנו תמיד מעדיפים צורה חדשה כלשהי של המערכת החברתית. במשך כל ההיסטוריה של האנושות, כאשר אנחנו עברנו לצורה חדשה של המערכת הזאת, אנחנו בהדרגה גילינו את החסרונות שלה, אחר כך הרגשנו שהיא בלתי נסבלת ולכן עשינו מהפכות: בדרכי שלום – מהפכה פסיכולוגית, או בכוח הזרוע, וכך התקדמנו ועברנו לרמה הבאה.

כל זה אנחנו עשינו בעל כורחנו, על ידי הכוח המניע של הטבע שדחף אותנו קדימה. תמיד הראו לנו את השלב הבא. ועכשיו זה לא קורה. השלב הבא קם לפנינו, אבל הוא לגמרי לא ברור לנו, מפני שהוא אחר לגמרי כיוון שזה השלב האלטרואיסטי. הוא מתגלה כצורך בחיבור השלם, התלות הכוללת בינינו, ואנחנו לא מבינים כיצד לעשות זאת.

עכשיו אנחנו בהדרגה מתחילים להבין עד כמה המצב שלנו אומלל והרסני – הוא בשל מדי. ואם אנחנו נמשיך להישאר בו, אנחנו רק נגביר את הסבל. והשלב הבא בכל מקרה יצטרך להתגלות. אבל כמה אנחנו נצטרך לסבול כדי להגיע אליו?! לכן אנחנו צריכים להפיץ, אחרת האנושות תשקע בסבל נוראי.

ניתן להגיע למצב הבא רק מתוך הרצון הכללי, ולא מתוך הכרעה. לכן, להבדיל מהשלבים הקודמים, אנחנו חייבים להמשיך להתפתח במודע. עלינו להבין זאת בצורה ברורה.

לכן אנחנו חייבים להפיץ, אחרת העולם יעמוד בפני בעיות גדולות. אנחנו חייבים לעשות כל מה שביכולתנו, ואנחנו נראה שזה עובד, אף על פי שאנחנו מעטים.

מתוך השיעור בנושה "שאלות ותשובות" בשפה הרוסית, 24.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שלב חדש של התפתחות האנושות
האנושות היא תינוק שמאחר להיוולד
מאמץ רצוני של האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest