עם אמונת הסגולה

שאלה: עם איזו כוונה צריכים לקרוא את ספר הזוהר?

תשובה: במשך כל שאר הלימוד דנו על רצונות, בעיות, הצלחות וכישלונות. ועכשיו אנחנו מתחילים לקרוא בספר הזוהר על מנת שנגלה על ידי זה את כל החסרונות, גם אלה שמורגשים וגם אלה שאינם מורגשים, המודעים והלא מודעים, החשופים והנשכחים, את כל זה אנחנו רוצים לתקן.

ומהו התיקון? גם אנחנו לא כל כך מבינים ומתבלבלים. ממי הוא אמור להגיע? – גם לא ידוע לנו ונסתר מאיתנו. לכן זה נקרא "סגולה".

פשוט אנחנו מבקשים תיקון וזהו! וכאשר הוא יקרה אז נראה מה זה אומר. אך כבר עכשיו אנחנו יכולים לבקש, כמו תינוק שבוכה ואימא מבינה מה הוא צריך ונותנת לו את מה שהוא רוצה. וזה אף על פי שהוא אינו מסוגל לבטא את בקשתו אפילו לא במילה. לפי קולו היא מבינה מה הוא צריך.

כך זה קורה אפילו ברמת החי. ובכלל, בכל רמה המדרגה התחתונה אינה יכולה לדעת ולהבין את המדרגה העליונה. ברור שבקשת התחתון כלפי העליון אינה מציאותית ואינה נכונה. אך ההבדל בין המדרגות מפצה על הפגם הזה ומתקן אותו.

לכן אפילו שהבקשה שלנו אינה ברורה ואינה מגובשת בצורה נכונה, זה לא חשוב. היא בכל זאת תתקבל. תמיד יישאר הבדל בין העליון והתחתון, ואני לא יכול לבקש את מה שיש לעליון. אם היו לי הרצונות של העליון, אז הייתי כבר נמצא במקום שלו.

יש לי את הרצונות משלי ועליי רק לבקש ואז אקבל. לכן בקשת התחתון כלפי העליון מתאימה ליכולות של התחתון, ותשובת העליון עליה מתאימה ליכולות של העליון. ההבדל ביניהם נקרא "סגולה".

לא ניתן להרגיש את השפעת הסגולה בצורה ישירה. האדם מבצע המון פעולות: עובד בקבוצה, בהפצה, במטבח, מכין את הכיתה לשיעור. ברור לו שעל ידי זה הוא משקיע כוחות משלו. אך כאשר הוא סתם יושב ומקשיב לקריאת הספר, אז כביכול שום דבר אינו קורה.

כאן צריכים את "אמונת החכמים" שאומרת שאין מקור אור יותר חזק מספר הזוהר. אנחנו לא רואים ולא מרגישים את זה, אך זה כך. חייבים פשוט להמשיך לקרוא בו, מספיק חצי שעה ביום, וזה פועל. תנו לאור לפעול עליכם.

אנחנו רואים רק את תוצאות ההשפעה בתוך הרצונות שלנו אך לא יודעים כיצד האור עובד. זה דומה לחשמל שאינו ידוע כשלעצמו, אבל אם נחבר אליו טעינה מסוימת: מנוע, מנורה או מכשיר מדידה, אז נדע שישנו חשמל ברשת. אבל סתם כך הוא בלתי נראה. אנחנו מגלים אותו רק לפי הפעולות שלו. לכן זה נקרא הכוח שפועל בתוך הנברא המנוהל על ידי הכוח הזה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 02.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מפתח ל"סגולה"
שהזוהר יעבוד עליי
לא ניתן להביע כוונה במילים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest