דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קנאה מועילה, כשמרבה את החכמה

קנאה מועילה, כשמרבה את החכמה

הכול תלוי בכך, איך האדם מסתכל על החיים שלו, מה הוא רוצה מהם. אם הוא רוצה להשיג מטרה רוחנית, וזה הדבר החשוב ביותר עבורו בחיים, אז כל האמצעים שעוזרים לו להשיג את המטרה הזאת, הם טובים. יוצא, שהם נמצאים באותה המדרגה הרוחנית העליונה, כמו המטרה עצמה, כי באמצעותם הוא בונה את המצב הסופי ודרכם מממש את המטרה.

ולכן בחיי היום יום, בעולם האגואיסטי, האדם בדרך כלל שונא את מי שמקנא בו, ולפעמים שונא גם את אותה התכונה שמזמינה בו את הקנאה. ואילו במישור העבודה הרוחנית, אנחנו להיפך, מחפשים בעצמנו איך להזמין בנו את הקנאה. כמו שנאמר: "קנאת סופרים תרבה חוכמה".

"סופרים", זה מי שרוצה לספור אילו הישגים הוא השיג, ומתקדם על ידי הקנאה להתקדמות זרה. לכן הוא מכבד ומעריך את החברים ואוהב אותם, אוהב את הסביבה שמאפשרת לו כל הזמן לקנא בהצלחות של האחרים.

ככל שהוא מגדיל את האחרים בעיניו, וככל שמשפיל יותר את עצמו, כך הוא רואה טוב יותר איך הם נמשכים אל המטרה, איך הם עובדים במסירות נפש, איך הם משתדלים להתגבר על כל המכשולים, עד כמה הם מחוברים יותר ביניהם, מאשר הוא איתם. כל ההסתכלות על החברים אינה מכוונת כדי לבטל אותם, אלא להיפך, כדי להעלות ולהעריך אותם עוד יותר.

ועל ידי זה הוא מרוויח כוחות חדשים, מפתח בתוכו תכונות חדשות. ודאי, שכל זה כבר היה קיים בו מלכתחילה, כי ב"נקודה שבלב" כלול הכול, זה שורש הנשמה של האדם שכולל בתוכו את כל המידע עליו, כמו בטיפת זרע, ב"רשימו".

אבל האדם חייב לפתח את הנקודה הזאת. ולכן, כאשר הוא מקנא בחברים ורואה, כמה התמדה ונאמנות יש בהם, כמה כוחות הם משקיעים למרות העייפות, שלא מאפשרים לעצמם סתם לבזבז זמן, על ידי זה שקמים מוקדם מאוד כדי להגיע לשיעור, כל זה נותן לאדם כוחות חדשים ומפתח בו את התכונות שבו, ובזה מאפשר לו להתקדם.

כדאי לנו להשיג קנאה גדולה. כמו שנאמר: "קנאה, תאווה וכבוד מוציאים את העולם מהעולם", אל העולם העליון. נקווה שאנחנו נצליח להשיג קנאה נכונה וגדולה.

מתוך ההכנה לשיעור בוקר, 15.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קנאה זה לא פגם
הקָראט היקר של העבודה הרוחנית
קנאה בחברים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest