דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קנאה וכבוד מרימים את העצלן מהספה

קנאה וכבוד מרימים את העצלן מהספה

שאלה: איך אנחנו יכולים לברר בצורה יותר ויותר מדויקת את הרצון שלנו לחיבור עם הקבוצה?

תשובתי: הרצון בעצמו לא מתברר, אלא רק על ידי היגיעה שלי. אני צריך כל הזמן ללכת כפוף ולהסתכל מתחת לרגליים ולהשתדל למצוא רצונות, חסרונות ובעיות נוספות. זהו תהליך לא נעים, לא נוח, כי הוא מכוון נגד האגו שלי. האדם פיזיולוגית בנוי בצורה כזאת שהוא משתוקק מבחינה אגואיסטית למנוחה ולמילוי. הורמונים שגורמים לשמחה ואושר מופרשים על ידי הגוף בזמן שאני שוכב על הספה, רואה איזה סרט טיפשי אבל שגורם לי לנעימות ואוכל משהו מתוק, טעים. במצב כזה מתרחשת הפרשה מקסימלית של הורמון השמחה והאושר.

אם אנחנו מחפשים אפשרויות להתקדם ב"דרך אחישנה", אז צריכים להיות במצב הפוך לגמרי. אני לא יכול לשכב, אלא חייב לעבוד, להשיג ולרכוש חסרונות נוספים. אני צריך לברר מה עוד חסר לי. אני כל הזמן מחפש חסרונות, כאילו שבעצמי מחפש דברים לא נעימים, ולכן זאת עבודה.

אז איך אני יכול להקל על עצמי את העבודה הזאת, כדי לא לברוח ממנה? כי הגוף הרי כל הזמן יתנגד לה, ולכן אני חייב ללכת יחד עם הקבוצה. אם אני לוקח על עצמי התחייבויות בקבוצה ואנחנו פועלים יחד, אז אני יכול איך שהוא להילחם נגד עצמי ולעשות את זה. אחרת לא.

ולכן, אם אתה רוצה לקצר את הזמן ולעשות אותו יותר מועיל ויעיל, כדי להתקדם בצורה קלה ונעימה, אז אתה צריך למשוך ולחייב את הגוף שלך לעבוד בצורה קשה ולא נעימה, במקום לשכב על הספה וליהנות מבטלה. אתה יכול לעשות את זה על ידי רגשות של בושה, קנאה, כבוד, כלומר להשתמש בתמריצים האופייניים לדרגה אנושית ולא לדרגה בהמית.

על הספה שוכבת בהמה, אבל כדי להתחבר עם האחרים אני זקוק לתמריצים אנושיים ולא בהמיים, כלומר קנאה, תאווה, כבוד, שהם יקפיצו אותי מהספה. כזו מערכת אנחנו צריכים לסדר בקבוצה. אם היא לא קיימת, אז אנחנו פשוט מבזבזים זמן לחינם ולא נשיג ולא נרוויח כלום.

חייבים לפחות להיות קשורים לחיי הקבוצה העולמית. אם אין קבוצה מקומית, אז לפחות לפנות אלינו ולקבל איזה שהן משימות, להיות קשורים למחלקות שישנן כאן, אחרת, אתה אפילו לא תשים לב איך הגוף הבהמי שלך תמיד ימשוך אותך למשהו נוח וקל. ואתה תמיד תהיה מרוצה ויהיה נדמה לך שהכול בסדר, אבל ההתקדמות תהיה אפסית.

מתוך ההכנה לשיעור, 10.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הקנאה היא המניע העיקרי בהתקדמות
להרוס את קיר האדישות
ביחד קל לעבוד, ולבד קל להרוג את הזמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest