דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קו אמצעי בקשר בינינו

קו אמצעי בקשר בינינו

laitman_2009-08_2612-70.jpg

זוהר: פרשת ויחי, סעיף תמ"ב: ובגמה"ת, שתתוקן המלכות כולה, אז חוזר הזווג דג"ר דג"ר, שיכנס (הקב"ה) לירושלים של מעלה. ובזה מבואר, נשבעתי לדוד עבדי, השבועה שלא יכנס לירושלים של מעלה עד שיכנסו ישראל לירושלים של מטה.

מדובר על תיקון ג' קווים. שני קווים, שני כוחות, אנחנו מקבלים מלמעלה. אך היכולת לחתוך את קו שמאל, למשוך קו ימין, ואחר כך למזג את הקווים ימין ושׂמאל בצורה נכונה בקו אמצעי, את כל זה אנחנו מקבלים רק בהתאם למודל, לנוסחה שאנחנו מגלים בינינו. הרי אינני יודע מה זה הקו האמצעי. לא מגישים לי אותו מוכן מלמעלה, אחרת לא יהיה לי איפה ליצור את עצמי, ליישׂם את החיפושׂ שלי, להשקיע מאמצים, לבצע גילויים בדרך.

הקו האמצעי זה משהו מאוד לא ברור. נתנו לך שני כוחות, בבקשה! אך גם בזה וגם בזה ניתן להחריב את העולם. אז כיצד אנחנו מגיעים למצב שבו מוצאים מיזוג נכון של שני הקווים, במסך דחיריק, ממטה למעלה? כיצד אנחנו בכלל ניגשים לחיבור שני קווים המנוגדים האלה?

כאן זה עבודה נטו בין הנשמות, כי רק בקשר ביניהם ניתן ליישׂם זאת. הקווים ימין ושמאל קיימים בצורה של כוחות טבעיים, ואת הקו האמצעי ניתן להתחיל ליצור רק בקשר בין הנשמות. ניתן לכנות זאת "פסיכולוגיה קבוצתית". אנחנו צריכים למצוא כאן, בחיפוש בינינו, דרך כיצד ליצור מיזוג נכון, ערבוב נכון של שני הקווים האלה בקשר בינינו.

בדיקת העבודה שלנו מורכבת מזה, שאם בינינו אנחנו מגלים כוונה נכונה בעל מנת להשפיע לבורא, שבמהלכו מתרחש הגילוי, אז אנחנו משׂיגים את הקו האמצעי ומקבלים הזדמנות לנצל בצורה נכונה את שני הקווים האלה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ההצלה היא בקו האמצעי
מפריד הרצונות
השיטה לעלייה במדרגות הרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest