דף הבית / המשבר ופתרונו / קומוניזם: אוטופיה או מציאות, חלק י'

קומוניזם: אוטופיה או מציאות, חלק י'

שאלה: המקובל הגדול בעל הסולם, שכתב בתחילת המאה ה-20 את מאמרי "הדור האחרון", על הגעתה הבלתי נמנעת של האנושות לחברה קומוניסטית, הקדים בהרבה את הזמן?

תשובתי: מקובל לא מקדים את הזמן, אלא רואה הכול מסופו עד סופו. בשבילו הזמן לא קיים! הוא פשוט עולה לדרגה הבאה, שממנה אפשר להבין מה קורה איתנו. דווקא חכמת הקבלה מאפשרת לנו לעלות לדרגה יותר עליונה, איפה שרואים בבירור שצריכים לחנך את עצמנו מחדש, כיצד לעשות זאת, לאן אנחנו חייבים להגיע. היא מורה באופן מדויק, באיזה שביל אפשר להגיע למטרה כך שנעבוד נכון על עצמנו.

הערה: במאמר "הדור האחרון" בעל הסולם הכין תשובות לכל השאלות. נשאר לנו לחקור את המאמר הזה ויחד לממש אותו. אנחנו מקווים שזה יעזור למצוא את התשובה לשאלה: "מה מצפה לנו?".

תשובתי: מחכה לנו, מה שנבחר. אנשים צריכים להבין את ההכרח של ההתפתחות לקשר הדדי, להעלאת רגישות על ידי האדם את הסביבה שלו, להידמוּת למערכת הכללית שעליה מדברת חכמת הקבלה. אפילו אם המערכת הזאת אינה נראית לאדם, אבל בעזרת הכשרות מיוחדות ותרגולים מיוחדים, הנקראים "השולחן העגול" או "מעגל שיח", הוא יוכל להרגיש שיש כאן התגלות של כוח חיובי חדש בדרגות דומם, צומח וחי.

בטבע הפלוס והמינוס מאוזנים, לכן כל האובייקטים שלו פועלים באופן אינסטינקטיבי בהתאמה להשפעת הטבע. ואילו באדם יש רק כוח שלילי אחד. לכן הוא צריך לגלות את הכוח החיובי של הטבע, לאזן על ידו את הכוח השלילי וללכת קדימה בקו אמצעי באיזון והרמוניה. אז הוא נקרא "אדם". ואילו עכשיו הוא נמצא בדרגה בהמית.

המשך יבוא…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על החיים שלנו" מס' 4, 11.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest