דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / קדושה – זה להידמות לבורא

קדושה – זה להידמות לבורא

laitman_2009-02-17_5692_70.jpg

שאלה: מי בעיני המקובלים נחשב לאדם קדוש? האם יש בכלל בחוכמת הקבלה מושג כזה? כיצד אתה יכול להסביר את התופעה של "גוף שאינו נרקב", של אנשים קדושים. דברים דומים נמצאים בדתות שונות. האם אפשרי הדבר, כי נשמות של אנשים אלו הגיעו להשגת תכונות השפעה ואהבה בחייהן, ולכן הם אינם מתים, אלא רק הנשמה עוזבת את הגוף, וזה נחשב לקדושה?

תשובה: הגוף הוא בהמי, מת ונרקב באדמה לחלקיקים. לנשמה אין שום קשר לגוף הבהמי. בעל הסולם אמר: "לא אכפת לי היכן יקברו את שק העצמות שלי". אדם קדוש הוא מי שבעודו בעולם הזה נהיה דומה לבורא, מתוך הרצון שלו ל"ואהבת לרעך כמוך".

חלקי גוף בהמי ניתן להחליף, ניתן לעשות עירוי דם, להחליף לב ועוד מעט גם את המוח – ניתן לבצע השתלות למיניהן. אפילו המידע אינו נמצא במוח, אלא בשדה מחוץ לו.

ידיעות קודמות בנושא:
חירות ממלאך המוות
על נשמה, חיים ומוות
על נשמות המקובלים
ידיעות נוספות במדור: גלגול נשמות

One comment

  1. בס"ד

    כבוד הרב, האם אין באדם את הנפש הבהמית,שהרי יש בבני הטדם שתי נפשות אחת בהמית ואחת שכלית,עד כמה שידוע לי הגוף תפקידו למות. אדם קדוש בעיני הוא אדם אשר השווה את צורתו לבורא בכך,שכשם שהבורא אינו מבדיל בין צבעי גופו של האדם,והוא חנון ורחום,מלא חסד ובנתינה מתמדת,כך נוהג אדם קדוש.שהרי זה נכון שהמידע מגיע אלינו ממקור עליון כי שם נמצאים כל התשובות לכל השאלות,על כן אני מגדיר את עולמנו הגשמי כעולם של האחוז ואת העולם העליון שהוא 99 אחוז,והמציאות האמיתית נמצאת למעלה והמציאות האשלייתית כאן למטה.האם הגדרתי זאת באופן ראוי? או שמא טעות היא במחשבתי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest