קבלה – רק למי שרוצה!

thumbs_lulav_100_wp.gif

שאלה: נדמה לי שהביקורת שלך על הדת התיישנה. גם בדתות עבודת ה' מתבססת על השפעה הדדית, אבל על בסיס אמונה בלי דעת! והעיקרון "אל תעשה לרעך מה ששנוא עליך" הינו העיקרון העיקרי גם של הדתות.

אגב, זאת הסיבה שקהילות דתיות חיות בשיווי משקל גדול יותר מאשר החילוניות וגם מושכות אליהן אנשים רבים. אין להם צורך בידע קבלי – "גם כך נגיע לשיווי משקל עם הבורא, הודות לאהבה ההדדית שלנו אליו ולאנשים" – כך הם אומרים.

לכן מאוד קשה לדבר עם אנשים מאמינים ולנסות להוכיח להם עקרונות קבליים מדעיים. ניסיתי לדבר עם דתיים בנושא קבלה, אבל לא הצלחתי להעביר להם את ההבדל המהותי בגישות, איך אפשר לעשות את זה?

תשובה: אין לך זכות לדבר עם דתיים בעניין זה! הקבלה לא רוצה להרוס שום דבר, אלא רק לחשוף את מערכת הטבע. רצונות האדם גדלים מדור לדור ודורשים תשובה יותר ויותר מדויקת על השגת משמעות החיים.

"להשיג את משמעות החיים" פירושו להשיג את הבורא ולא להאמין למה שמספרים אנשים שלא יודעים ולא משיגים אותו. אני עברתי דרך הדת והמשכתי הלאה. תן כזאת הזדמנות גם לאנשים שנמצאים בתוכה היום! עלינו לפנות רק לאלה שרוצים. לדתיים אנחנו אף פעם לא פונים! עד שהם יבואו לקבלה בעצמם.

בינתיים אנחנו חיים בגלות רוחנית ולא שואלים על כך, כלומר לא מרגישים את הגלות, אנחנו מסתפקים בדתות. וכאשר האגו שלנו גדל מעבר להסתפקות בהסברי הדת, אנחנו הופכים לחילונים.

חוסר האמונה מהווה תקופה קצרה בהתפתחות האנושות בין תקופת הדת (אמונה "לא יודע במה") וגילוי הבורא. כאשר אנחנו גדלים ועוברים את התקופה הזאת של ההתפתחות הגשמית (כציבור צרכנים) ונשארים ריקים, אנחנו מתחילים לשאול על משמעות הקיום שלנו ומגיעים לקבלה. תן לכולם את ההזדמנות הזאת.

One comment

  1. מכת דם (היאור והדם)

    על ארבעה בנים דיברה תורה: חכם, רשע, תם ושאינו יודע לשאול

    אם ישאל החכם, ההולך בדרך האמת צריך להפנות אותו לכתבי בעל הסולם הקדוש מתוך "שמעתי" מאמר פז' "שבת שקלים": (אומר:) … שכתוב אצל יעקב "בא אחיך במרמה" ובודאי שלא היה כאן ענין של שקר, אחרת לא היה הכתוב אומר על יעקב "בחיר שבאבות", שהיה שקרן. אלה פרושו של ערמה הוא, בזמן שהאדם עושה דבר חכמה, ולא כוונתו לשם חכמה, אלה להוציא מזה איזה תועלת , שהוא צריך לזה. שבאופן ישר אי אפשר להשיגו"

    אם הוא פילוסוף רשע, יענה לו בשאלה:

    עץ שנופל בערבות סיביר ואין אדם לשמוע את קול הנפילה, יש לו קיום?

    אם תם הוא, יענה לו:

     שהשם יתברך ברחמיו, נתן בידי ישראל שהיו עבדים במצרים סגולות מיוחדות שהיו משנים את הרכב המים בכוח התפילה.

    ואם אינו יודע לשאול:

    יממן לו מלגה ללימודים של שנה בקמפוס קבלה וכבר האור המחזיר למוטב יעשה עבורו את העבודה.

    שבוע טוב 🙂

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest