דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבלה, עבודה מעשׂית נטו

קבלה, עבודה מעשׂית נטו

laitman_2010-02-02_3884-70.jpg

כנס "NOI" העולמי ברומא, שיעור מס' 2

ההתפתחות מתרחשת באמצעות כוח "חשמלי" שמממש מחזוריות במערכת. כשאני מתחבר למערכת עם שני הכוחות שלי: האגואיסטי והאלטרואיסטי, אז הכוח שלה מתחיל לעבור דרכי. ואז המערכת עובדת יחד איתי ואני מרגיש כמו "זרם" שחודר דרכה, מגלה את התוכנית שלה, את המטרה שלה ונכלל בה יותר ויותר.

כך אנחנו עולים בחזרה במדרגות הרוחניות אל הכוח האחד. פלוס ומינוס, חיובי ושלילי מתאחדים, ואנחנו מגלים את הנצחיות שלנו, את מטרתנו הסופית. כזאת היא התוכנית.

מכאן אנחנו יכולים לראות את סיבת המשבר ואת תוצאותיו. אנחנו מבינים, מדוע לא קיבלנו את חכמת הקבלה ולא גילינו את הקבוצה, עד שהאגואיזם שלנו לא גדל עד למימדיו הסופיים. רק עכשיו מיום ליום אנחנו מרגישים, כיצד הכל משתנה. מתרחשים בעולם מספר אירועים, וכולם נועדו לגלות את המשבר, לגלות את מצבנו הנואש, את חוסר התקווה וההבנה השורים בעולם. יום אחר יום, במהירות רבה אנחנו נעשה צעדים בדרך הזאת.

ולכן אנחנו צריכים כמה שיותר מהר להראות לעולם, שאנחנו מבינים את תוכנית הבריאה. כמובן שאנחנו לא מבינים את כולה, מפני שמשיגים אותה, בכך שעולים במדרגות ההתפתחות. אולם בכל זאת אנחנו יודעים, כיצד לממש אותה, כיצד לגשת ליישׂום שלה, ואת השאר לומדים תוך כדי תנועה. אין בינינו אנשים שהשׂיגו את סוף הדרך, וזה גם לא היה עוזר. למעשה אנחנו לומדים מהמקובלים שסיפרו לנו על כל התהליך הזה. הם סיפרו לנו על כל הסטורית האנושות כבר לפני אלפי שנים, והמילים שלהם מתגשמות בצורה מדויקת עד היום.

לכן, אנחנו צריכים רק לשמוע אלו חוקים כדאי לקיים, כדי להפוך במהירות לחלק מהמערכת האינטגראלית. ברגע שאני מגלה את עצמי כחלק כזה, אז מתגלים בי כל החוקים. אני מתחיל להבין, להרגיש, את מה שמתרחש בעולם שלנו. אני רואה מבעדו, רואה כוחות, שעוברים דרכי, ומגלה את הסיבה והמהות של פעולתם.

נאמר: "ממעשיך הכרנוך". חכמת הקבלה זו שיטה מעשית במיוחד, שאותה אני מיישׂם רק על עצמי. אני לא חוקר חרקים כלשהם תחת מיקרוסקופ, לא עורך תצפיות חיצוניות, אלא להיפך, את חכמת הקבלה ובכלל את כל הבריאה אני מגלה על עצמי. אין מדע יותר ניסיוני ופראקטי.

המקובלים אומרים לנו אלו חוקים עלינו לקיים כדי להפוך להיות חלק פעיל של השלם הגדול. הרי האנושות היא רק חלק קטן של מערכת עולם אין סוף ענקית. מדובר על חוקים פשוטים, שאותם אנחנו צריכים לקיים בקבוצה. אנחנו צריכים לבנות אותה כמיני דגם, של המציאות הענקית הכללית, כך שבמודל הזה אנחנו נרצה, נחפשׂ הזדמנות ונשתדל לבצע חוקי בריאה יסודיים שמשתייכים לאגואיזם שלנו ולכוח החיובי היוצר.

ואז הקבוצה הופכת עבורי ל"שטח עבודה", ל"מעבדה", שבה אני בודק את עצמי ואת החברים. שבה אנחנו עובדים יחד ובינינו בונים, יוצרים, מעצבים את העולם העתידי, העולם העליון, האנושות של יום המחר. אנחנו פועלים בהתאם לעצות המקובלים, אך בדרך ניסיונית, בכך שכל הזמן בודקים את התוצאות של העבודה שלנו.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס ברומא, 21.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קריאת הטבע
האגואיזם הגיע לקצה
חכמת הקבלה – מדע על חוק הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest