דף הבית / כללי / קבלה, אסטרולוגיה ומערכת גלובלית

קבלה, אסטרולוגיה ומערכת גלובלית

photo_rav_gh70_261.jpg

שאלה: תמיד התעניינתי מאוד באסטרולוגיה. לאחרונה התחלתי להתעניין גם בקבלה. תמיד רציתי להבין את המהות שלי ואת התהליך ההכרתי של האדם, ובקבלה הבחנתי בדרך להגיע למהות שלי וגם למשהו יותר גבוה (אולי לנשמה, אולי לבורא). אבל מה יש לקבלה להגיד על האסטרולוגיה? יתכן שבקבלה יש מעין אסטרולוגיה קבלית?

תשובה: הכוכבים מראים סימנים למצבי העולם, יכול להיות שגם למצבים עתידיים. אבל אף פעם הם לא מראים סימנים למצבים אמיתיים, כיוון שאין שום סימנים בטבע (כוכבים, צמחים, בעלי חיים או האיברים הפנימיים שלהם, ניחוש עתידות, מדיטציות), שבעזרתם אפשר לציין שינויים עתידיים בהיסטוריה שמתבצעים על ידי התערבות האדם בתהליך ( מתוך חופש בחירה).

הקבלה חושפת בפנינו את מערכת הבריאה, את חוקיה ואת האפשרות שלנו להשפיע עליה. המערכת היא מערכת סגורה, מערכת שבה כל חלק תלוי בחלקים אחרים. במילים אחרות המערכת היא "כפר קטן" אחד, גלובלי ואינטגראלי.ההתפתחות הדינאמית של המערכת מונעת על ידי שמירה על תנאי האיזון שלה, לפי העיקרון "הטבע אינו סובל ואקום" ושואף לאיזון. ולאיזון הזה אפשר להגיע רק בתנאי שתכונה אחת, תכונת "ההשפעה והאהבה", תבוא לידי ביטוי בכל חלקי המערכת (ערבות). רק בצורה זו המערכת מגיעה למצב של איזון, מה שנקרא בחוכמת הקבלה "גמר תיקון"!

המערכת נעה אל המצב הזה כשהיא מאזנת את עצמה בדרך הטבע, אך זו "דרך ייסורים", או שהשגת האיזון יכולה להיות מזורזת על ידי השתתפות מודעת של האדם, "בדרך האור".

אפשר למצוא בטבע סימנים למצבים העתידיים שלנו רק בתנועה בדרך הייסורים, בדרך הטבע, ללא השתתפות האדם. לכן האסטרולוגיה ושיטות אחרות לא יכולות לגלות את העתיד האמיתי, אלא רק מגמה מסוימת שלו.

כיוון שניחוש עתידות וקסמים מרחיקים את האדם משינוי העתיד שלו, התורה אוסרת עליהם.

ב' דרכים: דרך יסורים ודרך תורה (שיעור על פי המאמר "מהות הדת ומטרתה")

פוסטים קודמים בנושא:

דרך האור ודרך הייסורים

2 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    … ואיזה כייף להיות תלוי בכם!

    באהבה רבה לרב היקר שלנו ולבני ברוך היקרים- THE GREATEST IN THE WORLD

    http://www.youtube.com/watch?v=g2hTYzMkhQU

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לישבור את החזיר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest