דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה, זה אלפי נקודות שבלב

קבוצה, זה אלפי נקודות שבלב

שאלה: איך אנחנו מגיעים ליגיעה משותפת?

תשובתי: זאת כל העבודה בקבוצה. ללא מאמץ משותף, ללא החיבור שלנו, אנחנו לא יכולים להשיג כלים של השפעה.

אין בנו רצונות להשפיע, ישנם רק רצונות לקבל! ובתוך הרצון לקבל הזה יש "נקודה שבלב". אז איך אני יכול לבנות ממנה רצון להשפיע? אני צריך להתכלל בסביבה נכונה, עם הניצן ההתחלתי הזה של ההשפעה, ה"נקודה שבלב".

אני מקבל את הסביבה הזאת כאילו היא אותה ה"נקודה שבלב" שלי. קבוצה, זה אלפי נקודות שבלב, פי מיליארדי פעמים גדולה יותר, מאשר הנקודה האחת שלי! אם בלב שלי ישנו רק כוכב אחד, אז הסביבה, זה כמו כל הכוכבים שבשמים. אני רוצה לחבר אותם ביניהם ובזה אני בונה את הגלגלתא ועיניים שלי. אחרת אין לי מאיפה לקחת כלים להשפיע.

הגו"ע האלה שייכים כבר למדרגה הבאה ביחס לרצונות לקבל שלי (כמו בחינות ג' ו – ד') ומיועדים להידבק לאח"פ של העליון.

בכך שאני נכלל בסביבה, אני בונה את הרצונות דלהשפיע (ג"ע). ואם אני לא נכלל, אז הם לא יהיו קיימים אצלי. ואז אני יכול לומר על הרצונות דקבלה שלי, שזה האח"פ שלי, באותה המידה שאני נכלל בקבוצה. אם יש לי בתוכה אחים (המשפחה שלי: אברהם, יצחק, יעקב), שבינתיים אני מסוכסך איתם, אז במידה הזאת יש לי מצרים.

כל הדרך שלי נקבעת מתוך כך שאני נכלל בקבוצה: תחילה זו בבל, אחר כך ארץ כנען עם כל ההרפתקאות, עד שאני מוצא את עצמי במצרים, ישר בתוכו. כל הנטייה הזאת מתרחשת בתוך הקבוצה, יחד עם כולם.

"אחים נכנסים למצרים", כלומר הרצון לקבל שמפריד ביניהם גדל, והם הופכים אותו לעל מנת להשפיע, זה אומר, שבני ישראל מתרבים במצרים. בשבע השנים הראשונות מספרם הולך וגדל, ואחר כך באות שבע שנות רעב, הגיע הזמן להתחיל בתיקון.

הם ממשיכים באותו הכיוון, רק שעכשיו רואים, שמצרים משעבדת אותם ולא נותנת להשיג מדרגה עליונה יותר. וזה נקרא ש"קם מלך חדש במצרים". אולם למעשה, נמשכת אותה העבודה בקבוצה, שכתוצאה ממנה מתגלים המצבים שמתוארים בתורה.

כל הסיפור הזה ממומש רק בקשר של האדם עם הקבוצה, בתוך החיבור, שם מתגלה כל מה שהתורה מספרת עליו. התורה מספרת רק על החיבור של האדם עם הבורא כדי לעשות לו נחת רוח. אין בה אף מילה שמדברת על משהו אחר.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 25.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
זכר ליציאת מצרים
העולם ייעלם והקבוצה תישאר:-)
מה שחושך לאגו, בשבילי זה אור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest