דף הבית / אהבה / זוגיות / האם אישה יכולה להיות גאון?

האם אישה יכולה להיות גאון?

מחקר: גברים גאונים היו רבים, ונשים גאונות היו מעטות. לנשים שהצליחו להתפרסם, היה אופי גברי. מידת הכישרון של האישה תלוי במידת הדמיון שלה לגבר. רוב המצטיינים בבתי הספר הן בנות, בעוד שהמצטיינים בחיים הם גברים. והסיבה לכך היא, לא חוסר זמן – נשים נאלצות להשקיע זמן רב יותר בילדים ובענייני הבית, יש נשים רבות שאינן עובדות, ויש להן יותר זמן פנוי לעבודה יצירתית מאשר לגברים.

כאשר נשים חוות עלבון, הרווקות שביניהן שותקות, הנשואות ללא ילדים – עונות, הנשואות עם ילדים מקללות בתגובה, אלה שעברו את גיל 40 מגיבות בצורה אגרסיבית, וכל זה תלוי בכמה האישה מתאמצת להיות אטרקטיבית. הפחד של נשים להיראות מכוערות הוא הסיבה לכך שאין ביניהן גאונות. הרי, גאון חייב לעמוד על דעותיו, לפרוץ דרך בחיים, וזה דבר לא אסתטי. לכן נשים בקלות נפרדות מהגילויים שלהן לטובת הגברים, כדי שהם יקדמו אותן. מלבד הפחד להיראות לא יפות, נשים מנוהלות על ידי אינסטינקט ההסוואה, כמו בעולם החי, שלנקבות יש צבע חיוור והן מצטיינות בהתנהגות צנועה, כדי להגן על צאצאיהן.

אם היו נשים יוצאות מן הכלל, הן היו בקרב יוצרי היצירות שנוצרו בבידוד, ולא בצוות – בהתאם לאינסטינקט "שבי בשקט ועל תתבלטי".הדבר אינו חל על שחקניות, כי העבודה שלהן היא לשחזר, ולא ליצור דבר חדש. לכן יש כל כך הרבה שחקניות, אך מעט במאיות בקרב נשים.

מתברר, שנשים נועדו להצליח רק בתחומים שבהם אין צורך להילחם עם הסביבה, או שהצוות מורכב מנשים. האישה אינה מסוגלת להילחם על רעיונותיה וזכויותיה עם גברים. אישה מוכשרת, במהירות תנוטרל על ידי לעג וביקורת בצוות של גברים.

רוצה להיות "אישה גאון"? – תצטרפי לצוות נשים. נשים נוטות לתפוס מנהיגות כגברים, מנהיגות זוכות למעריצות. ומי שתתקוף אותך, היא תתקוף את האישיות שלך, ולא את רעיונותייך. לעמוד מול קהל גברים עם הפרויקט שלה, האישה יכולה רק אם יש לה תוצאות מוכנות. לגברים יש לשון חדה יותר, והם יהרסו את הרעיון שלך על ידי לעגם עוד בשלב הפיתוח.

בצוות של גברים, גבר חלוץ זוכה בקבוצת תמיכה שמורכבת מגברים שנטלו על עצמם את התפקיד ה"נשי". לגבר קל יותר לעבוד בצוות של נשים, אבל רק בעבודה שגרתית, כאשר צריך רק למלא את ההוראות של אנשים אחרים. בעבודה על פרויקטים יצירתיים בצוות של נשים, גבר יהיה עסוק בדיבורים ויצירת רושם – ולכן הוא יתדרדר בהדרגה.

מסקנה: על מנת לממש באופן מלא את התוכניות היצירתיות בשלב התכנון של פרויקט חדש, גבר צריך לעבוד בקרב גברים, והאישה – בקרב נשים.

התייחסותי: חכמת קבלה בהחלט מסדירה את מידת המרחק ושיתוף הפעולה של הגברים והנשים בעבודה הרוחנית למען יעילותה המרבית.

 ידיעות קודמות בנושא:
גברים ונשים: שני עולמות
מקום הראוי לאישה
גבר ואישה: לידת המדרגה החדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest