דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / צריכים להגיע לגמר התיקון

צריכים להגיע לגמר התיקון

שאלה: איך הנוסחאות שבמילים קושרות את האדם עם העולם הזה?

תשובה: הוא מתחיל לראות אחרי העולם הזה גם את אותם הכוחות, אותם הרצונות, המשתנים. וגם העולם הזה מתחיל להיות בשבילו כשדה שינוי בעבודה שלו. זה לא תלוי באף אחד, יש לו בחירה חופשית.

אתה מתחיל לגלות שאין שום דבר חוץ ממך. אתה מגיע למצב שקודם אתה חושב שהכול תלוי ברצון שלך, והעולם הזה החיצון כביכול קיים והוא שמשפיע עליך. אבל כשאתה נכנס למדרגה הראשונה, אתה כבר מתחיל לראות לאט לאט, שהעולם הזה שנמצא מחוץ לך, אמנם אתה עכשיו יודע איך אתה משנה אותו על ידי התפיסה שלך, העולם הזה נעלם ואין לו צורה קבועה אלא רק איך שאתה מתאר אותו לפי הרצון שלך. אחר כך אתה מתחיל לראות שמה שאתה רואה מבחוץ, בעצם אתה מתאר את זה בפנים. הכול בתוך הרצון שלך. וחוץ מהרצון שלך והתפיסה בו, לא קיים שום דבר.

ואיך האחרים? האחרים גם כן קיימים בתוך הרצון שלי. אבל זה קצת יותר רחוק מהפיזיקה שלנו המודרנית אפילו.

שאלה: אז במובן הממשי, האדם הוא הראשון ורק אחר כך באה המציאות?

תשובה: שום דבר לא קיים לפני שאתה משנה. ובזה אתה בעצמך בונה את העולם שלך.

שאלה: אז מה זה לימוד חכמת הקבלה?

תשובה: לימוד חכמת הקבלה זה נקרא שאני משנה את עצמי ובזה אני לומד איך התפיסה שלי משתנה ואיפה אני נמצא. וגם הדומם, צומח וחי, ובעיקר בני האדם, ה"מדבר", אני משפיע עליהם ומשתדל להביא אותם גם כן לשינוי תפיסת העולם. אמנם שהם חלקים שלי שאני מגלה, אבל החלקים שלי עכשיו מרוחקים ממני בשנאה הדדית עדיין על ידי האגו, ואני צריך להעביר להם את "חכמת החיבור", ועל ידי "חכמת החיבור" אנחנו מתחברים יחד ומגיעים לכלי אחד. והכלי האחד הזה, זה כמו אדם אחד שתופס את כל המציאות האמתית שהיא נמצאת בו, ומגלה שכל המציאות הזאת היא בסופו של דבר בהתפתחות שלו, שהוא כולו יותר ויותר רוכש את הרצון להשפיע.

המציאות הזאת הופכת להיות כולה אור, כולה תכונת ההשפעה בלבד. וסך הכול נמצא כאן רצון להשפיע, שבו הכוח להשפיע, תכונת ההשפעה, זה נקרא האדם המתוקן. והוא מגלה שהאור העליון שנקרא הבורא, שבורא אותו, את האדם, הוא ממלא אותו וכך הם נמצאים בדבקות ביניהם. הכלי, זה הרצון של האדם להשפיע, והאור שממלא אותו זה המילוי של הרצון. וכשמגיעים לזה, זה נקרא גמר התיקון של המציאות המדומה הזאת שלנו. לזה צריכים להגיע.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע" מס' 9, 19.5.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest