דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צריך רק לבקש בצורה נכונה

צריך רק לבקש בצורה נכונה

כך זה מסודר, שהכוח העליון, הטוב והמטיב, נמצא למעלה, בידי הבורא. והאדם, כדי להגיע להזדהות עם הכוח הזה, להיות תואם לו, להידבק אליו, צריך רק לגלות רצון לזה. התיקון והעלייה שלו תלויים לחלוטין בכוח העליון.

יוצא, שיש כוח שלילי למטה, כוח חיובי למעלה, והאדם נמצא באמצע ביניהם, כדי שיוכל לקבוע בעצמו האם הוא רוצה להצטרף לכוח של הרצון לקבל או לכוח של הרצון להשפיע.

כאשר הוא מבדיל את עצמו משני הכוחות האלה ומתחיל לקבוע את מצבו, זה נקרא שהוא מתקשר לנקודת ה"אדם" שבו. כל העבודה שלנו בעיקרון היא בכך, כדי לברר מה מסמלים המצבים שאליהם אנחנו כל פעם נופלים. את כל התחושות האלה באגו שלנו, ברצונות ובתכונות שלנו מסדר לנו הכוח העליון, כדי שאנחנו נראה עד כמה הם מנוגדים לטבע העליון, שאליו אנחנו רוצים להידמות ואותו להשיג.

ובהתאם לכך, אנחנו נוכל לקבוע על מה צריך לבקש. כי חוץ מהבקשה לא נדרש מאיתנו שום דבר, דווקא היא מהווה סיכום של כל היגיעה שלנו.

לכן נאמר: "יגעתי ומצאתי!". אני נותן יגיעה כדי לבדוק ולברור את התכונות הנוכחיות שלי, שאותן קיבלתי בתור הכנה שנעשתה מלמעלה כתוצאה מהשבירה. את התכונות האלה שלי אני צריך להשוות עם התכונות של הבורא. אבל מאיפה אני יודע מיהו הבורא?

לכן אני צריך להשתוקק להשפעה בקבוצה, כל הזמן להימצא בהרגשת גדלות המטרה. וכאשר יתגלה בתוכי הכוח המנוגד לזה, אז אני אוכל להשוות בין שני הכוחות. אני לא משווה את עצמי עם האחרים, אלא כל הזמן מגדל את "קו ימין", ואז מתעורר בי "קו שמאל". בין שני הקווים האלה אני מברר את החיסרון שלי, בכך שמשתוקק להידמות ל"קו ימין" יחד עם "קו שמאל" שלי.

כך אני מבצע את "העבודה הקדושה" הזאת בתיקון שלי ועושה כל מה שבכוחי, כדי לגלות בסופו של דבר, עד כמה אני מנוגד לקדושה ולטהרה. וזה מביא אותי לתפילה.

לכן, כל דבר מושג רק בכוח התפילה, שהיא מהווה סיום של כל היגיעה שלנו. ואם אני מגלה בתוכי את החיסרון הנכון, אז אני זוכה להשפעה מצד האור, לתיקון ואחר כך למילוי, כלומר לדבקות עם הבורא.

אדם משיג את היישום של העבודה בצורה מאוד מיוחדת – את ההיפך הגמור לבורא הוא מדביק לבורא. לכן צריך להבין, שאין בעבודה שלנו מצב גבוה יותר מאשר הרגשת חיסרון, תפילה, אם החיסרון הזה הוא אמיתי. דווקא כך מתגלה הסיכום, הסיום של כל היגיעה שלנו.

מתוך ההכנה לשיעור, 23.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שמונה עשרה מדרגות של תפילה
עזרת הכוח השני
חסרה רק התפילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest