דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צריך ללמוד להיות כעמוד ברזל

צריך ללמוד להיות כעמוד ברזל

מתוך מאמרו של בעל הסולם (מס' 34): "אפילו אותם שזכו למחילת עוונות, שנעשים כזכויות, שבזה אגלאי מילתא למפרע, שאין בהם כל מום, ועם כל זה, צריכים עוד כוח לעמוד בהיכל המלך, כלומר, לעמוד ולהתפלל ולחכות, בלי עייפות, אלא בדפיקו בתר דפיקו, עד שמפיקים רצון השלם מהשי"ת.

ועל כן צריכים ללמוד מלאכה זו בטרם שנכנסים להיכל המלך, דהיינו לאזור כוח ועוז, לעמוד כעמוד של ברזל…"

שאלה: מדוע כותב כאן בעל הסולם, שדרוש מהאדם לעמוד כעמוד ברזל, אם אנחנו יודעים, שלהיפך, אנחנו צריכים להגיע לייאוש ולהתייאש מכוחות עצמנו?

תשובתי: אם האדם התייאש מכוחותיו עצמו, זה לא אומר שהוא נעשה חלש. הוא לא בוכה מחולשתו, אלא שמח כגיבור מכך שהתעלה מעל כל הכוחות האגואיסטיים שלו (ה"קליפות") שהיו מבלבלים אותו ומושכים אותו לכיוונים שונים. הרי הוא עומד עכשיו לפני הבורא ומבקש עזרה!

אז מדוע נדמה לך שהוא צריך להרגיש התשה מוחלטת?

הוא מבין שהוא אינו מסוגל בכוחות עצמו להיכנס לעולם הרוחני, כיוון שזהו טבע אחר לחלוטין. אך הוא גם יודע שמלמעלה היו עוזרים לו בכל צעד ושעל, שקידם אותו לקראת העולם הרוחני ועכשיו הוא עומד ממש בפתח שלו.

הוא בטוח שבעזרת הבורא, שנתן לו כוח להתגבר על הכוחות האגואיסטיים ("קליפות"), הוא השתחרר מהם לחלוטין.

אם אין לו כוח לעשות צעד לתוך העולם הרוחני, זה לא אומר שהוא חלש, זה פשוט הכרה בעובדה.

אך, עצם זה שהוא כל פעם ניסה להתקדם בעזרת הבורא, זה אומר שהוא גיבור. גיבור זה לא מי שמתוך טיפשותו נלחם בכוחות של עצמו.

הוא בטוח שבעזרת הבורא שנתן לו כוח להתגבר על הכוחות האגואיסטים (ה"קליפות"), הוא השתחרר מהם סופית.

ההתגברות היא במלחמה נגד עצמי, נגד הרצון שלי לעשות הכול לבד, לקבוע את הכול בעצמי, כאילו ישנם כוחות נוספים מלבד הבורא. וזו הטיפשות הגדולה ביותר שאנחנו צריכים לנצח בעצמנו. ואז האדם שמח מכך שהוא נלחם וניצח במלחמה הזו.

הוא ניצח לא בזכות הכוחות של עצמו. הסיבה שבגללה הוא רצה להתחיל במלחמה הזו הגיעה לא ממנו, ובקשתו לעזרה מהבורא והמצב שנבנה לאחר מכן, כל זה לא בזכותו.

אז מדוע אם כן הוא נקרא "גיבור"? מפני הוא עבר את כל שלבי הדרך האלו ובזכותם נדבק בכוח העליון היחיד. זה מה שאומר, להצליח לעמוד במלחמה הזאת. הגבורה היא בכך שלמרות כל ההפרעות תגלה ש"אין עוד מלבדו".

לכן תלוי מה אנחנו מכנים "חולשה". מובן שאין לאדם כוחות למאבק נגד עצמו. אך הוא משיג שאין לו כוחות והכול נעשה רק בעזרת הבורא שנותן כוחות שאיתם האדם בונה את עצמו, את דמות ה"אדם" הדומה לבורא.

מתוך שיעור לפי האגרת של בעל הסולם, 05.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הצדקה לפנות לבורא
מדרגות ההתגברות
"גיבור לא יינצל ברוב כוח"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest