דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צרות האגואיזם הופכים אותו לכלי

צרות האגואיזם הופכים אותו לכלי

כדי לרכוש תפיסה חדשה דרוש לנו רצון גדול שיאפשר לנו להחליף את המגמה של בליעה לתוך עצמנו להשתוקקות ופנייה להשפעה. המעבר הזה לתפיסת עולם הפוכה, בפנייה והשתוקקות להשפיע, קשה מאד.

זה דומה ללידה, ולידה אפילו בימינו, עם כל הרפואה המודרנית, היא תמיד פעולה בלתי רגילה. כי הרי הוולד מתנתק ממקום מיוחד שאליו הוא היה דבוק, הוא קיבל הזנה מיוחדת, הגנה, פעלו עליו חוקי התפתחות מיוחדים, הסביבה לא דחתה אותו אלא גידלה אותו. אך כעת הוא פוסע אל תוך עולם עוין, סביבה חדשה שחייב לחיות ולגדול בה תוך כדי מאבק תמידי.

אותו הדבר מתרחש גם בזמן הלידה הרוחנית, כשמתגלה חוש אוניברסלי חדש של רגשות חיצוניים (מחוץ לרחם של העולם הזה), חוש המבוסס על השפעה, בו אנחנו מתחילים להרגיש עולם חדש.

בכנס "קבלה לעם" העולמי עשינו צעד גדול קדימה לכיוון הזה. מאוד רצינו להיוולד, הרגשנו במקצת צירי לידה וראינו שאיננו מסוגלים לכך, הרגשנו שמשהו עוצר בעדנו ומייד זורק אותנו אחורנית. בשילוב עם הכוח הטוב שמושך אותנו קדימה, הרגשנו את הכוח הרע שדוחה אותנו חזרה לרחמה של האֵם, לא נותן לנו לצאת מהתחום שלו, של העולם הזה, הוא אינו מאפשר לנו להרגיש את העולם החדש. אנחנו צריכים להתנסות ולהרגיש כמה צירי לידה כאלו, עד שניוולד. כמה בדיוק ובאיזה קצב? – זה תלוי בנו. בכל מקרה, בלעדיהם תהליך הלידה לא יסתיים, אנחנו לא נצא החוצה.

בזמן הלידה מתנגשים שני כוחות: הלחץ שלנו מבפנים והדחיפה הנגדית מבחוץ. המאבק ביניהם מוליד בנו רצון חדש, חזק, רצון להימצא בעולם הרוחני. לא ניתן להסתדר ללא הרצון הזה. בתורה צירי הלידה מכונים "מכות מצרים". האגואיזם שלנו חייב לעבור עשׂר מכות, צָרות (מנה שלמה), שמוטבעות על הרצון והופכות אותו לצורה של כלי. כך מ"חתיכת חימר" חסרת צורה, נוצר כלי המוכן לקבל את האור העליון, את העולם הרוחני. אנחנו חייבים לעבור דרך צירי הלידה כדי לקבל צורה נכונה, שבלעדיה לא ניתן להרגיש שום דבר רוחני. לתהליך הזה נכנסנו בכנס. והאור נמצא סביבנו ומחכה להיכנס.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 12.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest