דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוף הסרט בתוך האולם החשוך

סוף הסרט בתוך האולם החשוך

כל העבודה שלנו מיועדת לגלות את הבורא. הוא זה שחסר לנו. חוץ ממנו אין שום דבר במציאות. הבורא זהו כוח מקיף וכולל שבו אנחנו נמצאים, למרות שאיננו מרגישים זאת. הרצון האגואיסטי שלנו לא מבחין בבורא, הוא אינו מכוון לאותו התדר, אין ברשותו את אותה התכונה. לכן אנחנו עובדים דווקא על הרצון שלנו, אשר אותו אנחנו צריך לשנות, ליעֵד מחדש, כדי לגלות את הבורא, לפי חוק השתוות הצורה.

כעת אנחנו רואים, שומעים, מריחים וממששים רק בתוך הרצון העצמי שלנו. כשנשנה אותו, נרחיב את טווח ההרגשות. אך אין זה אומר שנגביר את הרגישות של החושים שלנו, בעזרת מכשירים נוספים: מכשירי רדיו, לוויינים, טלסקופים ומיקרוסקופים. לא, איננו מעלים את תפיסתו של הרצון האגואיסטי, אלא משנים את מהותו, מחליפים את הכיוון שלו מתפיסה פנימית לחיצונית, מקנים לו יכולת לתפוס את מה שנמצא מחוץ לו ולא את מה שנכנס פנימה.

רצון שעבר שינוי בכזאת צורה, מתרחב מתוך חמשת החושים (התחושות וההרגשות) הגשמיים: ראיה, שמיעה, טעם, ריח, מישוש – לחמישה חושים, ספירות רוחניים: כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין, מלכות. כעת הוא פועל להיפך: משפיע ולא מקבל, ובהשתוקקות להשפעה, אנחנו מתחילים לתפוס בו את המציאות העליונה. אפילו שעדיין איננו מכירים אותה, אך השינויים אפשריים. כך מספרים לנו אנשים שכבר עשׂו זאת ורכשו חיים חדשים לגמרי.

כעת אנחנו חיים במציאות של חמישה חושים, בתמונת עולם שמצוירת על ידי הרצון האגואיסטי. אך אם נחליף את הכיוון של תפיסת הכוונה, נצא מתוך עצמנו החוצה, נתפוס את המציאות החיצונית בתכונת ההשפעה, בנוסף לתכונת הקבלה שכבר נמצאת אצלנו. וזהו העולם החדש שנגלה לנו בחמשת החושים החדשים. קיימים בו צבעים וצלילים משלו, שׂכל ותנועת נשמה, כל מה שקיים כאן והרבה יותר מזה, הרבה יותר ברור ומושלם. זה מה שאנחנו חייבים להשׂיג, לֵמָה שאנחנו רוצים להגיע. כי הרי הרצון האגואיסטי שלנו, שפועל לפי העיקרון של בליעה, כבר מיצה את עצמו. ומתגלה בו יותר ויותר הייאוש: אנחנו מאבדים כל עניין כלפי "הסרט הזה", שאותו כבר ראינו והערכנו. הסרט של החיים האלו, כבר אינו מרגש וממלא אותנו.

כל האנושות מתקרבת לכך גם כן. התפיסה המופנית כלפי פנים אינה גורמת לשׂמחה שהייתה קודם, אנחנו בזבזנו את כל המלאי שלה וכעת אנחנו משתוקקים לתפיסה, המכוונת החוצה. רק כשנשנה את הרצון שלנו, נשנה את כיוונו מבפנים החוצה, נראה עולם הפוך, עולם של השפעה. עולם הפוך ראיתי

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 12.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest