דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צרה להיות חמור חכם

צרה להיות חמור חכם

שאלה: מדוע האדם אינו מצליח להידבק בעליון ולראות בו את הסיבה לכל המתרחש כדי להתקדם?

תשובתי: זה נקרא "צרה מהשׂכל", יש לנו בתוך הראש כזה "בלוק" שמאד מפריע לנו, בגללו איננו יכולים לעשות דבר. כל אחד בטוח שהוא מבין הכול בעצמו, ויכול לעשות הכול עם השׂכל שלו. האדם אינו מסוגל לבטל את השׂכל הגשמי שלו, את ה"אני" שלו.

חוק הגדילה והעלייה ממדרגה למדרגה דורש לבטל את המדרגה הקודמת כדי לרכוש את המדרגה הבאה. אפילו הצמחים מתפתחים בצורה זהה מתוך הזרעים. כל תא, בעוברו ממצב למצב, עובר את אותם השינויים. רק שאנחנו צריכים לעשות את זה במודע, עם הבנה, לפי דרישה עצמית!

בטבע זה מתרחש באופן אוטומטי, אינסטינקטיבי, כך גדל העובר ברחם אימו. אך אם אני רוצה לרכוש מקצוע וללמוד משהו, אני יודע שעליי לבטל לשֵם כך את השׂכל שלי בפני המורה. אני רוצה שהוא יספר ויראה לי כיצד לעשות זאת, ואני חוזר אחריו. באופן כזה אני חוזר אחריו פעם פעמיים ותופס את העיקרון, את היסוד הפנימי. לאחר שעשיתי את זה מספר פעמים בעצמי, אני מבין מדוע זה בנוי כך ולא אחרת. אם הרצון האגואיסטי שלנו תומך בזה, אז אין שום בעיה לבטל את השׂכל שלנו, וכך אנחנו לומדים.

כאן הרצון האגואיסטי הוא נגד ביטול שכזה, ולכן אינך יכול ללמוד דבר! אתה עומד על שלך כמו חמור עקשן (חמור מהמילה חומר), ולא זז מהמקום אפילו שיהרגו אותך! ובאמת הורגים אותך! אנחנו מסיימים את החיים שלנו מבלי להשׂיג את ההשׂגה. וככל שהאדם חכם יותר, כך זה יותר בעייתי עבורו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 03.01.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כדי שהשׂכל ייעץ כיצד להשפיע טוב יותר
בעל ביטחון עצמי לא ילמד דבר

2 comments

  1. ואלרי מנהריה

    ===== חשוב !!! (אולי יכול לעזור)
    * השכל – יש לו תפקיד מאוד חשוב – הוא חופר… חופר בור, עם האגו, בלי האגו, מכין כלי בכל עקשנותו!
    * רק קיים שלב, בו חשוב לזכור (רגשית או שכלית – לא משנה) – בו האגו אמור לסיים את עבודתו ולפנות את המקום\את הבור\את הכלי ל#רגש#…
    לא לסיים לגמרי, אלא לגשת לחפירה הבאה של כלי הבא !!!
    * תציירו את התמונה – ותקבלו אותה כמו החוק של גראביטציה…
    *** המון המון בהצלחה לכל הנצוצות המתרחבות !!!

  2. בס"ד קראתי על להיות חמור חכם.וזה מה שיצה לכבוד כולנו.ירדתי למטבח ועשיתי מרק לחמם בו את הלב של כולם,הכנסתי בו תבלינים וכל מני ירקות רעננים בכל מיני צבעים וטעמים,בישלתי אותו על אש קטנה עד שהרגשתי שהוא טעים ומזין לכולם,הכנסתי בו שמחה חיבור ואהבה,רציתי כל הזמן להיות שייכת ומחוברת לכולם, והינה ראיתי את כל הצבעים בחברי, ציירתי איתם יחד תמונה ציור המזכיר את כולם הזמנתי אותם לטיסה יחד איתי לנשום אוויר פסגות לעלות ולהתעלות יחד מעל לכל הצרות,לעזוב לרגע את הקרקע מעט לנוח ולחזור חזרה יחד עם תמונה חדשה מרעננת ומהנה המחברת אותנו בחסד ברחמים ובאהבה וממלה אותנו באור בכח ובאנרגיה ישר מבורא הבריאה לקאת המטרה המשותפת לתיקון המיוחל המתחולל ומנחיל בכולנו את נחלת אבותינו "איי" כר ביחד נדליק אור בתוכינו נאיר את סביבתינו נשיר הללו-יה ברגישות עדינה של אש מחממת ומזינה המבשלת אותנו עד גמר בישולה. שלכם שולמית אילת קרית-אונו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest