דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / צעד אחר צעד לגילוי הבורא

צעד אחר צעד לגילוי הבורא

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

זוהר: פרשת ויצא, סעיף שפ"א: כל התוכחה שהייתה ליעקב עם לבן, החזירה את לבן בתשובה, להודות להקב"ה, כמ"ש, ראה אלקים עד ביני וביניך, שהזכיר השם אלקים. כתוב, אלקי אברהם ואלקי נחור ישפטו בינינו, שיזר אותו רשע לסורו. כיוון שאמר אלקי אברהם, שהוא קדוש, חזר והזכיר אלקי נחור, שהוא עבודה זרה.

אנחנו חושבים שמדובר כאן על אירועים שמתרחשים בעולם הגשמי, אך בהמשך אנחנו נגלה שמדובר רק על הקשר בין הנשמות, על סוגי הקשר הזה. התורה מדברת אך ורק על זה, כיצד אנחנו יכולים לחזק את הקשרים בין הנשמות. חוץ מזה אין מה לספר לאדם, אין מה להראות לו ואין שום דבר אחר שצריך ללמדו.

הרי השבירה התרחשה בין הנשמות כדי להרחיקן זו מזו, על ידי החיבור ביניהן, נאסוף אותן יחד, כמו במשחק "לגו", אנחנו לומדים מה מייצגת בעצמה כל המערכת הזו של הנשמות, הפעולות של הבורא, אנחנו מגלים את מטרת ומחשבת הבריאה.

לכן בספר הזוהר מדובר רק על סוגי הקשר בין הנשמות, כיצד עלינו לחזקם כל פעם יותר ויותר. כלומר כל האירועים שמתרחשים, שעליהם מספרת התורה, הם רק על כיצד להשיג איחוד וחיבור מושלמים.

ולכן הכוונה שלנו להתאחד ולהתחבר זה עם זה וכל מה שאנחנו קוראים על האיחוד של הנשמות בעולם הרוחני, הם הולכים בכיוון אחד. רק שאנחנו משתדלים להגשים את החיבור והאיחוד הזה בינינו כאן, בעולם הזה, במידת ההבנה שלנו, ואילו הזוהר מספר כבר על מדרגות יותר גבוהות. אליהן אנחנו רוצים להידבק, לקבל מהן כוחות, כדי שהן תשפענה עלינו ותחברנה אותנו יחד.

ברגע שאנחנו משיגים את האיחוד והחיבור הראשון המינימלי זה עם זה, את המדרגה הרוחנית הראשונה, אנחנו מתחילים להרגיש את העולם הרוחני. אותו התנאי היה במעמד הר סיני: תתאחדו כאיש אחד בלב אחד ותקבלו את התורה, את האור, תגלו את הרוחניות, את הבורא".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 09.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
נחזיר את עצמנו לחיים
600,000 אורות בינינו
על מה מספר הזוהר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest