דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשביל מה כל זה קיים?!

בשביל מה כל זה קיים?!

laitman_2009-07_0229_70.jpg

כל המציאות שלנו מתחלקת לחלק הגלוי לנו ולחלק הנסתר שעליו איננו יודעים דבר. על ידי הפתוח של המדעים הרגילים, אנחנו כמובן יכולים להרחיב לעצמנו את החלק הנגלה של המציאות, אך בזה אנחנו רק משכללים את אותם החושים ולא יותר. כך בלתי אפשרי לבצע קפיצה איכותית ולגלות איזה מימד נוסף.

אך חכמת הקבלה אומרת שאנחנו יכולים לפתח בתוכנו רגשות נוספים, בהם נגלה המציאות אשר נמצאת מחוץ לנו. אמנם תדע שהיא תהיה הפוכה לאותה המציאות שאתה מרגיש היום! כי היום אתה מגלה מציאות במידה שאתה מסוגל לספוג אותה לתוכך, לקלוט אותה דרך חמשת החושים הגשמיים: ראייה, שמיעה, טעם, ריח, מישוש. כל הרגשות האלה נקראים העולם שלי.

אך יש לי אפשרות לפתח בתוכי רגשות נוספים, לצאת עם הרגשות מתוכי החוצה, בכך שאני מפתח חמישה חושים נוספים שנקראים: כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות. ובחושים הנוספים האלה, אשר מנוגדים לחלוטין לחושים הרגילים הקודמים, אני אתחיל לתפוס את מה שמתרחש מחוץ לי.

 heb-2010-07-09_rav_bs-kabbala-ve-mahuta_lesson_bb_n1.jpg

כלומר, התפיסה שלי הופכת להיות בלתי מוגבלת בדבר, אני יוצא למרחב הפתוח! כל העולמות לפניי, הכול תלוי רק עד כמה אני אפתח את החושים הרוחניים שלי. אינני מוגבל בנפח שלי, בכמות של מה שאני מסוגל לספוג פנימה, עד שלא אשׂבע. כעת הכול תלוי רק עד כמה אני יכול להתרחב.

ואז אני מתחיל לקלוט את כל הכוחות, כל המחשבות, כל הרצונות, את תפקיד ומטרת הנברא וכל העולם סביבי, להבין את מה שמתרחש איתי. ללא הידע הזה: כל מה שמתרחש סביבי ומשפיע עליי, אני לא אבין דבר, לא בעולם ולא בתוך עצמי.

מדע המסביר לי כיצד לצאת מתוך עצמי החוצה ולגלות את כל המתרחש במימד עליון נקרא חכמת הקבלה. כאשר אנחנו יוצאים מהאגו שלנו ומתחילים לגלות את הבריאה, אנחנו מגלים את מטרת הבריאה, כלומר בשביל מה כל זה קיים! בצאתי החוצה, אני משתחרר מההגבלות של הגוף הגשמי שלי ועולה מעל לזמן, לתנועה ולמקום, מעל לתפיסת המציאות הרגילה בשלושת צירי קואורדינאטות: מעלה – מטה, ימין – שמאל, קדימה – אחורה. אני מפסיק להרגיש זמן, הרי הזמן אינו קיים שם.

אני רואה סיבות ותוצאות אחרות. כלומר, אני מקבל תפיסת עולם חדשה לחלוטין, בלתי מוגבלת. אני מקבל תכונות ואפשרויות חדשות, ללא שום קשר עם הגוף הבהמי שלי. ובמידה שבה אני רואה, מרגיש ומבין עתה את האדם שמולי, באותה הצורה בדיוק אני צריך לדעת ולהשיג את כל אותה המציאות הנקראת "בורא", הכוח העליון. עד אז, יהיה לנו כל הזמן רע וצפוף יותר ויותר במציאות המוגבלת שלנו, עד שנצליח לצאת ממנה לעולם הפתוח!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה ומהותה", 09.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
משקפיים נפלאים
לראות את העולם דרך נקודת הנשמה
תציירו לכם את העולם העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest