דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צעדים ראשונים של תינוק בעולם הרוחני

צעדים ראשונים של תינוק בעולם הרוחני

אם אין בך רצון להשפעה, אז כלפי העולם הרוחני אתה לא קיים. העולם שלנו קיים הודות לרצונות האינסטינקטיביים שלנו, אבל את הרצון הרוחני אתה צריך ליצור בעצמך. אתה חייב לגלותו בעצמך, להשתוקק אליו. באותה המידה שבה אתה מעורר את הרצון להשפעה בתוכך, בעזרת קנאה, תאווה, השפעת הסביבה, במידה הזאת אתה קיים. ברגע שאתה מאבד את הרצון הזה, אתה מייד נעלם ומפסיק להתקיים. אתה פשוט איננו.

רצון כזה אנחנו יכולים לקבל רק מהקבוצה. זה הרצון המשותף שלנו שאינו קיים באף אחד מאיתנו.

על ידי התפילה שלנו, הרצונות האלה צריכים להיכנס תחת השפעת המאור המחזיר למוטב ולרכוש צורה רוחנית נכונה, באמת להשפעה. כי בינתיים אני מבקש בצורה מזויפת, אפילו שאני נכלל בקבוצה. אני צועק שרוצה לאהוב את החברים, להתחבר איתם, אבל אני צריך להבין שכל זה, זהו שקר. אבל זהו שקר שיש בו כנות של ילד שרוצה להפוך להיות מבוגר! הוא פשוט לא יכול לתאר לעצמו משהו גדול יותר מאשר זה.

אבל בזכות זה שאתה כאילו רוצה השפעה, אתה מושך אליך אור עליון שמתקן את הרצון שלך. לכן זה נקרא: "יגעת ומצאת". אתה נותן יגיעה להשגת המטרה, אבל אחר כך האור פועל עליך, אתה מוצא משהו אחר, רצון אמיתי לרוחניות.

ואת הרצון הזה שהתקבל אתה כבר מתחיל לשקול באיזו צורה לממש אותו ובאיזו מידה. אתה כבר הופך לחכם ועובד עם הרצון הזה. אתה בודק אותו ומנסה כך או אחרת, בכך ששוב מעלה תפילה כדי שהעליון ילמד אותך ויראה לך דוגמה.

מקודם אתה לא רצית השפעה אמיתית, אבל עכשיו, כשאתה רוצה אותה, אתה מבקש מהעליון שיראה לך דוגמה איך לעשות את זה. ואז הוא מגלה את עצמו במקצת עבורך ומראה כיצד צריך לנהוג. ואתה משתדל לחזור אחר הפעולות שלו.

ולאחר שעשית את הפעולה הראשונה שלך, וכביכול בהצלחה, פתאום הכול נשבר ונופל. כאילו שילד קטן שם קובייה אחת על השנייה לא בצורה מדויקת, וכל המבנה שבנה קורס. ואז אתה קצת תבכה כי לא יצא לך, אך הודות לעקשנות שלך, לתמיכת הסביבה, לערבות ההדדית, אתה שוב מתחיל הכול מהתחלה!

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 29.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תפילה שמחייה אבנים
אל תפנה את גבך אל האור
לרשעים אמת משלהם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest