דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כשמעמיקה ההשגה, התשובות משתנות

כשמעמיקה ההשגה, התשובות משתנות

כנס חרקוב. שיעור מס' 7.

שאלה: לפי הכללים של הסדנה אנחנו צריכים לשמוע את החבר כאילו שהבורא הוא זה שמדבר. וכאן מופיע רגע מעניין, אני בכל מקרה מביט עליך, כלומר, אני צריך לשמוע את התשובה שלך, כי המורה הוא בעל סמכות גדולה יותר מאשר החבר שאומר לי משהו. איך צריך לעבוד עם זה?

תשובתי: נניח, שיושבים עשרה אנשים, אני שאלתי איזו שאלה או שסיפרתי איזה סיפור קצר ומבקש מכם לדון עליו או לענות על השאלה. לאחר מכן אני לפעמים נותן תשובה ולפעמים לא.

התשובה הזאת היא לא התשובה היחידה, ישנן כמה תשובות. חכמת הקבלה היא מערכת אינטגרלית, אנלוגית מושלמת של כל העולם שלנו, של כל מיני פעולות הדדיות אפשריות במערכת הזאת, לכן אי אפשר לתאר במשפט אחד, במשוואה אחת פשוטה. במשפט יש התחלה, סוף, קישור בין ההתחלה והסוף, סיבה ומסובב, קשר ביניהם. אי אפשר, מפני שאם כל מערכת הבריאה היא גלובלית, אז אתה צריך לבנות ביטוי שיתחיל, יסתיים ויכלול בתוכו את כל המערכת. אנחנו לא יכולים לבנות ביטוי כזה.

דרך אגב, הוא קיים, אבל בינתיים הוא לא אומר לנו שום דבר, מפני שהמערכת הזאת נסתרת מאיתנו.

לכן ישנן הרבה תשובות לשאלה אחת. זה דבר ראשון.

שנית, בכלל לא חשוב לי מה אומר החבר שלי, אילו ביטויים הוא מבטא, אני בכל מקרה צריך לקבל את המילים, את הדברים שהוא אומר כנכונים לגמרי. מה הכוונה נכונים? הם יכולים להיות לא נכונים, אבל אני צריך ברגע זה להתמזג איתו, זהו האמצעי לחיבור שלנו. הוא מדבר ואני מבטל את עצמי. ואיפה האמת ואיפה השקר? היום זה ייראה לי כאמת, ומחר להיפך. לכן אני מקבל את זה מלכתחילה כנכון לחלוטין. זהו! אבל בזכות זה אני מתחבר איתו, וזה הדבר ההכרחי והנכון ביותר.

ולמילים שלי פשוט אפשר רק לשים לב. אבל עם הזמן אתה יכול לשמוע ממני לפי אותה השאלה תשובה בהקשר קצת שונה או תשובה שונה לחלוטין. מפני שהמערכת היא כללית, וכל פעם, בהתאם לזווית שאתה מאיר עליה, אז מוצגות לך פעולות הדדיות אחרות בין אלמנטים זהים וזה הכול נכון.

מתוך שיעור מס' 7, כנס חרקוב, 19.08.2012

ידיעות קודמות בנושא
חבר שלי, הוא נציג של הבורא!
החבר שלי הוא חכם גדול!
שדה לעבודה פנימית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest