דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צילו של היצר הרע על רקע האור

צילו של היצר הרע על רקע האור

מלכתחילה אין לי רצון לגלות בתוכי את הרע, אינני רוצה לראות שאני שונא את האחרים, ושזה רע. אם אני שונא אותם סתם בחיים הרגילים, זה עדיין לא נקרא היצר הרע. הרי זה האגו הבהמי הטבעי שלי, ולא האגו שהתגלה בעזרת האור.

אם היום בעולם הזה אני שונא אנשים אחרים ורוצה לנצל אותם להנאתי, כדי לקבל אוכל, מין, משפחה, כסף, שליטה ומושכלות – כל זה אינו נקרא היצר הרע. הרי אני צריך לגלות לא את האגואיזם הגשמי הרגיל, אלא את האגואיזם הרוחני, שניצב מול הבורא, נגד כוח החיבור בין חלקי הנשמה הכללית. פעם הם היו מחוברים יחד, אך הם התרחקו בגלל כוח הפירוד שנכנס ביניהם.

היצר הרע נמצא מעל לטבע שלנו. כאן למטה, בעולם הזה, קיים אצלי רק האגו הגשמי הקטן. אך אם אני מגיע לקבוצה ומתחיל ללמוד, אני מושך מלמעלה, מעבר למחסום, את האור שנמצא שם, והוא מתחיל להשפיע עליי כאור מקיף, לגלות לי את כוח הפרוד. זה כבר משהו חדש, שמעולם לא הרגשתי קודם לכן.

בכוח הפירוד הזה אני משיג את הניגודיות שלו, ומבין שהוא בא מהבורא, מהכוח שחיבר בינינו. האחד ניצב מול השני, ואז אני יכול להבחין בהם. אם לא קיימים שני ניגודים, שאני יכול להשוות ביניהם, לא קיימת השגה. אני יכול לראות משהו רק על רקע הניגוד בין האור והחושך.

מתוך שיעור בנושא "בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין", 17.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האהבה שמנצחת את הר השנאה
הנברא שיצא משליטת הבורא
המנוע הנצחי שמקבל את האנרגיה מהאור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest