דף הבית / אקטואליה / צאצאים של ניצולי שואה

צאצאים של ניצולי שואה

מחקר חדש מראה כי אירועים שאדם חווה במהלך חייו משפיעים בצורה עמוקה על חיי הילדים שלו. הורמון הלחץ שונה בצורתו אצל צאצאים של ניצולי שואה מיתר בני גילם, והם יותר רגישים לדאגותיהם.

כמו כן, הניסיון והחוויה הטראומטית של ההורים מפחיתים את היכולת של צאצאיהם להתאושש מפציעות וחבלות.

ניצולי השואה שינו את הרמות של הורמון הלחץ, בהשוואה ליהודים מבוגרים אחרים מאותו הגיל. לניצולים יש רמה נמוכה יותר של קורטיזול, הורמון שעוזר להחזרת הגוף לחיים נורמליים לאחר טראומה, לאחר צער פוסט-טראומטי ולחץ. כמו כן, השלכות מחוויות קשות ממושכות בילדות ובגיל ההתבגרות, מועברות מדור לדור.

צאצאיהם של ניצולי השואה הם יותר פגיעים להשפעה של לחץ, נתונים להשפעת סיכון של תסמונת מטבולית הקשורה לגיל, להשמנת יתר, לחץ דם גבוה והתנגדות לאינסולין.

אני חושב שכל בני עמנו מלאים בחוויות של דיכוי, לחץ וטרור, ובכל זאת אנו שמחים, חיים, מקימים משפחות ואוהבים הומור וצחוק… יש בנו כוח פנימי עצום, אשר מעלה אותנו ומוליך אותנו אל עתיד טוב יותר.

One comment

  1. כנד הסבל והרוע שעברו היהודים בשואה והיום אנו רגישים לסבל , ניתן להפוך את התוצאות האלה למען ילדנו להשריש להם חוית השמחה ואהבה הטוב במקום הרוע שבדור קודם.
    אז איך ניתן להציף את הטוב במקום רוע שירשנו בתקופת אבותנו , הרי היום אנו הארצנו עם חופשי שיכול לשנות את גורלו על ידי שנשנה את הרגשות של הטוב והעונג ישפיעו עלינו , או קיי בו נייצר טוב וענג שהוא כאילו יחבור ואהבה מעל הראיה והתחושה שלנו היום יומית , נצא לחופשה של כמה שעות שנייצר סביבה וחיבור של אהבה וחיבור על מנת שזמן איכות טובה זו תשפיע עלינו ועל דורות ילדנו .
    שנחשבים בעינינו כדבר החשוב ביותר עבורנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest