דף הבית / כללי / פתיחתו של מוזיאון קבלי

פתיחתו של מוזיאון קבלי

thumbs_idra_raba_100_wp.gif

לאחרונה הגיעה לידי מודעת פרסומת, וזאת לשונה: ב-25 ביוני 2008 ייפתח בירושלים "המוזיאון הירושלמי לקבלה". המוזיאון יוקדש רק לקבלה, ההיבט המיסטי שביהדות.

במוזיאון – היחיד והראשון מסוגו בארץ – יוצגו פרטי אמנות כגון קמעות, פרטי לבוש וכתבי ידmysticism-judaism.jpg היסטוריים. המוזיאון יקיף את התפתחות הקבלה מימי קדם ועד ימינו וישרת מטרות לימודיות. בנוסף, יציע המוזיאון מסגרות לימוד אישי בקבלה לכל המעוניין וטיולים לאתרים קבליים בארץ. התערוכות יכללו תיאור מלא של גדולי המקובלים, רבנים וחוקרי קבלה, ויציג את מחקריהם והישגיהם.

התייחסותי: המוזיאון הקבלי כבר קיים במסגרת הארכיון של מרכז "בני ברוך", שבו נמצאים כתבי יד של בעל הסולם ומקובלים אחרים. קבלה אמיתית – לא המיסטיקה ולא הקמעות שמייחסים לקבלה – מוצגת רק על ידי כתבי יד או כתבים מודפסים, שבהם מועברות לנו מחשבות המקובלים.

הרוחניות אינה מתלבשת בחומר. אין שום דבר קדוש, כלומר רוחני (עם תכונת ההשפעה), בבגדים, בקמעות וב"פרטי אמנות" אחרים. לכן חוץ מכתבי יד אין בעולמנו שום דבר עם מילוי קבלי. יוצא שלמעשה, "מוזיאון קבלי" לא ייתכן, משום שאין מה להציג בו. אי אפשר להציג רוחניות. לפיכך נכון יותר לקרוא לפתיחת המוזיאון הנ"ל, "המוזיאון למיסטיקה יהודית".


מצאו את ארון הברית!

One comment

  1. רב,

    כתבת ש"המוזיאון הקבלי כבר קיים במסגרת הארכיון של מרכז "בני ברוך", שבו נמצאים כתבי יד של בעל הסולם ומקובלים אחרים" – היכן נמצא הארכיון הזה? האם כל אדם יכול לגשת אליו ולצפות בכתבי היד?

    בברכה,

    אור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest