דף הבית / אקטואליה / פשיטות רגל בספרד

פשיטות רגל בספרד

שאלה: כדי להימנע מפשיטות רגל, הממשלה בספרד נותנת עזרה פיננסית גדולה מאוד לחברות ומפעלים. האם גישה כזו של סולידריות כלכלית, היא נכונה?

תשובתי: אני לא מאמין שהמדינה יכולה לבצע מהלכים טובים. מדובר על עובדי מדינה, שרים וסגני שרים ועוד, שכל אחד מושך לעצמו. יש הרבה גניבות, ואני לא בטוח שזה יצליח. זה לא נעשה לטובת האזרחים, לטובת האוכלוסייה, זה תמיד נעשה מטעם איזו מפלגה או גורמים בשלטון. לכן אני אף פעם לא מאמין שתהיה תוצאה טובה מצעדים שעושה המדינה. וזה לא משנה באיזו מדינה מדובר, כי כל החברה שלנו אגואיסטית, ובנויה בצורה כזאת שמי שנמצא בעמדת כוח מתחשב רק בעצמו. הוא לא יכול להתחשב באנשים רגילים, פשוטים, ולא חשוב אם אלה סוציאליסטים או קפיטליסטים, ימין קיצוני או שמאל קיצוני, הם תמיד יחשבו רק על עצמם.
הערה: מצד שני, אם לא יתמכו בחברות כדי למנוע פשיטת רגל, אז אלפי אנשים יאבדו את מקום עבודתם.
תגובתי: אני לא חושב שזה הפתרון, גם כך הם יאבדו את מקום העבודה. המדינה לא יכולה להחזיק מפעלים שלא יכולים להחזיק את עצמם. זה יכול להימשך חצי שנה, שנה, אבל בכל מקרה הבועה תתפוצץ והמצב יהיה גרוע יותר, כי אז לא רק מפעלים בודדים יקרסו אלא המדינה כולה תיקלע למשבר כלכלי. אם לא נשנה את החברה לא נוכל לצאת מהמשבר. בנינו חברה אגואיסטית, לכן לא יעזור לנו לעשות איזה תיקון מקומי או משהו דומה, אלא צריך להיות ממש ניתוח רציני יותר.

מתוך ישיבת כתבים, 19.9.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest