דף הבית / להקים עיר מושלמת

להקים עיר מושלמת

שאלה: מיליארדר אמריקאי בשם מארק לור מתכנן להקים באמצע המדבר עיר חדשה. הוא אומר שהיא תהיה נקייה כמו טוקיו, רב-תרבותית כמו ניו יורק, עשירה בשירותים חברתיים כמו שטוקהולם, הבנייה תהיה אקולוגית, ייצרו שם אנרגיה מתחדשת, האזרח יגור במרחק של מקסימום רבע שעה ממקום העבודה, מבתי הספר, הכול יהיה מושלם. כששמעתי על כך חשבתי שאם הייתי אזרח אמריקאי מחר בבוקר הייתי עובר לשם. מה איתך?

תשובתי: אני הייתי ממליץ לך לחכות. לא הייתי רץ לשם כי אני לא מאמין בכלל שכל מיני חלומות ורודים כאלו יכולים להתקיים. צריכים לשנות את טבע האדם ואז חלום כזה יכול לקרות.
הערה: אתה לוקח דף חלק, ועושה שם מה שאתה רוצה, הרי אין שם כלום, תגדיר נורמות חדשות.
תגובתי: את האנשים אתה לא יכול לשנות כך שכל אחד יהיה כמו דף חדש. אתה צריך קודם כל לגרום לאדם שתהיה לו הכרת הרע. שיבין שהטבע שלו הוא רע וצריך להיפטר ממנו. וזה לא מספיק, כי במקום הטבע הרע שלפיו אני שונא את כולם, לא יכול להתחבר עם כולם וגם לא רוצה להתחבר, אני תמיד רואה את עצמי בצורה אינסטינקטיבית טוב יותר, חשוב יותר מאחרים, אז אני צריך במקום זה למשוך אליי כוח שיתקן אותי, שיגרום לי דווקא להיות ביחס טוב לאחרים, לרצות להתחבר עם אחרים, ואז אפשר יהיה לבנות עיר כזאת. אם אתה לא בונה בני אדם שמתאימים לתוכנית שלך, אז התוכנית לא תתקיים.
שאלה: תוכל להיות עיר יפה כשהאנשים בה יהיו יפים, כשהם יתייחסו יפה לאחר?
תשובתי: בדיוק, ובגלל שהאנשים בה יפים היא עיר יפה.

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 13.9.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest