דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / פרקליט המדינה: יש שחיתות של נבחרי ציבור

פרקליט המדינה: יש שחיתות של נבחרי ציבור

פרקליט המדינה: יש שחיתות של נבחרי ציבור"למרבה הצער, החברה שלנו והמערכת הציבורית נגועים גם במה שאנחנו רואים כשחיתות של עובדי ציבור ונבחרי ציבור". במילים אלה תאר הבוקר פרקליט המדינה החדש, עו"ד משה לדור, את המצב השלטוני במדינה. לדור הוסיף כי "חברה שבה הציבור אינו נותן אמון בנקיון התפקוד של נבחריו – מסכנת את עצמה לדעת".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3517119,00.html
בהקשר זה כדאי לציין כי סקר שפורסם בנובמבר האחרון בכנס שדרות לחברה הראה כי רוב הציבור אינו סומך על המדינה.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3466432,00.html

התייחסותי: מה שיכול לרסן אותנו, זה רק חכמת הקבלה. שום דבר אחר. אם אנו רוצים להיות אומה מסודרת, מחוברת למטרה אחת, עם חשבון כללי והדדי, בחברה שדואגת בצורה נכונה לעצמה – יש לנו רק שיטה אחת.
למה? כי שיטה זו היא שעיצבה אותנו כאומה בעבר. אנו לא עם, אלא קבוצת מקובלים, שנוצרה על ידי אברהם אבינו. בבבל העתיקה התחיל אברהם ללמד את חכמת הקבלה, תלמידים התקבצו סביבו, ונוצרה קבוצת מקובלים שהפכה ברבות הימים לאומה.
אנו האומה היחידה שנולדה מתוך עיקרון של אהבה וחיבור כאמצעי להתקשרות לכוח העליון. אלה הם כל חיינו כאומה, לשם כך נוצרנו, ולכן איננו יכולים להתקיים באף צורה אחרת. זהו חוק החיים של האומה.

עובדה, ברגע שהכוח שמדביק אותנו "כאיש אחד בלב אחד" נעלם, ב"חורבן הבית", יצאנו מייד לגלות. ועד היום, כיוון שאבד העיקרון המייחד אותנו, איננו חשים את עצמנו כאומה. אמנם כשלוחצים עלינו מבחוץ, אנו כן מתחברים מפני הצרה המשותפת, אבל אילולא הצרות, לאיש לא אכפת בכלל מהשני.
כוח של חיבור טבעי כמו שיש לאנגלים, לרוסים או לצרפתים – לא קיים בינינו! החיבור שלנו צריך להיות חיבור רוחני. אם איבדנו אותו, איננו יכולים להיות מחוברים, כבר איננו אומה.
לכן אין לנו ברירה, אם אנו רוצים לבנות כאן את מדינת ישראל ואת עם ישראל, עלינו לקבל את החוק הרוחני הזה, שרק על ידו עם ישראל יכול להתקיים. רק חכמת הקבלה, שמייחדת אותנו, מספקת לנו כוח להתחבר, לאהוב, אחרת איננו יכולים להתקיים.
שוב, כל האומות כן יכולות להתקיים בצורה אחרת. להם לא נקבע הכלל של "ואהבת לרעך כמוך", לא היה להם את תנאי הערבות של מעמד הר סיני – "התחברו, או שכאן יהיה מקום קבורתכם!". רק לנו. ולכן הדרך היחידה להינצל מכל הצרות שלנו היא ליצור שוב את כוח האחדות הרוחנית.

(מתוך הרצאה בבית קבלה לעם מה- 4.3.08 על מאמר "הגלות והגאולה" של בעל הסולם. לצפייה בהרצאה המלאה)

4 comments

  1. נו

    שחיתות זה לא חדש

  2.  "…אמנם כשלוחצים עלינו מבחוץ, אנו כן מתחברים מפני הצרה המשותפת…"

    הלואי שלעולם לא יהיו צרות ולעולם לא אהיה דבוק לאף אחד. ממש שונא להיות דבוק, שונא אני להיות דבוק זה נורא דביק להיות דבוק זה נורא מחניק ומיותר. כמו הצרות.

  3. מסכים

    כנראה שרק ביחד נצליח להתגבר על עצמינו

  4. גם אני חושבת כך , רגע זה אומר שיש לנו רצון משותף וזה עוד יותר אומר שברוחניות אנחנו דבוקים וזה הכי אומר שזה הכי איכסי להיות דבוק ברוחניות , שזה ממש אבל ממש לא רוחני…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest