דף הבית / כלכלה / כסף / פרסי הנובל בכלכלה מעידים על המשבר בהגדרתה של הכלכלה כמדע

פרסי הנובל בכלכלה מעידים על המשבר בהגדרתה של הכלכלה כמדע

ידיעה: "פרס נובל בכלכלה לשנת 2011 שוב ניתן למדענים שההשלכות של עבודתם אינן תיאורטיות אלא מעשיות. מחקרים שנערכו על ידם עוד בשנות ה-70 של המאה הקודמת מסייעים לעקוב אחרי קשרי הסיבה והתוצאה במאקרו-כלכלה.

כל התגליות הכלכליות יתרכזו בתחום התוצאות האמפיריות הקונקרטיות. אך התועלת המעשית מהתוצאות האקונומטריות היא מטעה, מכיוון שהמצב בכלכלה משתנה במהירות רבה. חתן הפרס הנוכחי כריסטופר סימס הודה שהוא אינו יכול לייעץ בנוגע לשיטות קונקרטיות לפיתרון הבעיות הכלכליות שעומדות על הפרק.

ניצחונו של כיוון האקונומטריה על פני המבנים התיאורטיים מעיד על כך שהקרקע נשמטה מתחת לרגליהם של הכלכלנים. הם צריכים להשלים עם העובדה שלא קיימת אמת אוניברסלית. פרסי הנובל הופכים להיות יותר ויותר מוטלים בספק".

התייחסותי: אנחנו עדים למעבר הדרגתי מהכלכלה האגואיסטית של החברה ה"אמריקאית" לכלכלה של הקהילה העולמית, כלכלה של אנושות אחידה שקשורה בקשרים הדדיים.

חייבים ליצור מודל כלכלי חדש של חברה אינטגרלית (אחידה) וגלובלית (עולמית) שבה הכול קשור בקשר הדדי ועובד רק לפי עיקרון אחד: עיקרון הערבות ההדדית. ומטרת ההתפתחות היא לא רווח מקסימלי אלא חלוקה צודקת של התוצרת והשירותים המשותפים.

אנחנו עומדים להוציא לאור אוסף של מאמרים שעוסקים בכלכלה של העידן החדש ובכלכלה של תקופת המעבר מהכלכלה האגואיסטית לכלכלה האלטרואיסטית.

ידיעות קודמות בנושא:
17 חתנים נבוכים
הדיאגנוזה שנעשתה לכלכלה העולמית
חלוקה צודקת – אף אחד לא מקבל כלום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest