דף הבית / קבלה ומדע / טבע / המשבר הפיננסי – עדיין לא הנורא ביותר?

המשבר הפיננסי – עדיין לא הנורא ביותר?

דעה: "דניס מדואוז, יוצר מודל הצמיחה, שחקר את הדינמיקה העולמית, הזהיר עוד בשנת 1972 שאם האנושות תמשיך להתפתח במגמה הנוכחית, היא תחרוג מעבר לגבולות הקיבולת של הסביבה. אך במקום להגיב על התחזיות הללו, המעצמות הגדולות החלו לבזבז את המשאבים בקצב מהיר יותר ולזהם את האוויר ביתר מרץ.

בספרו "מעבר לגבולות הצריכה" (1994) הוא כתב שהמערכת כבר חצתה את הגבול, והחל משנות ה-90 האדם מבזבז יותר משאבים ממה שהוא בעצמו והטבע מסוגלים לשחזר. על פי מודל מדואוז, המצב יקרוס בשנות ה-2030-2050, כאשר ייעלם הדיג העולמי, והצמצום העצום בהיקף היערות יזרז את הכחדתם של זני האלמוגים ואת חיסולם של יערות הגשם. יופרו כל האלמנטים של הקשר והיחסים בין האדם והטבע".

התייחסותי: המשבר הוא אחד: משבר האגואיזם, המשבר של היחס שלנו לחיים. המשבר הוא גילוי חוסר ההתאמה שלנו לעולם החדש שעומד להיוולד. עד כה הטבע פיתח בנו רצונות, ואנחנו מימשנו אותם בחריצות, כי חשבנו שהם שלנו. עכשיו הטבע מגלה בפנינו תמונה שעלינו להיות תואמים אליה, אך התמונה הזאת אינה מתאימה לרצונות האגואיסטיים המפותחים שלנו. אנחנו בעצמנו צריכים לבנות, מתוך הכרה, את הסביבה שתחנך אותנו מחדש כדי שנגיע לאיזון עם הטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
משבר ההתנגדות לבורא
להימנע מאסון
משבר האנרגיה ופתרונו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest