דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פרמטו את עצמכם לרוחניות

פרמטו את עצמכם לרוחניות

הרב ד"ר מיכאל לייטמן

במידה והכוונות שלכם תהיינה נכונות יותר, בזמן הקריאה בספר הזוהר, תתחילו לגלות תמונות רוחניות בתוך כוונותיכם. תתחילו להרגיש לא דמויות גשמיות, אלא התפתחות מאורעות בתוך עצמכם: ברצונות, ברגשות, בכוונות, ביחסים.

על התמונה להיברא בפנים, כי הרוחניות היא כל המתרחש בתוך הרצון. בהתאם לכוונה הנכונה, הרצון מתחיל לקבל את הצורות הללו. הכוונה "מציירת" בתוך הרצון, מפרמטת אותו כך שיקבל צורות רוחניות. כל הכתוב בזוהר יורגש ברצון כמשהו שקורה בו.

לדוגמא: במחשב שלי ישנה תוכנה שפותחת מסמכים בפורמט "word", אך אם שלחו לי תמונה בפורמט "jpg" או טבלה בפורמט "xls", לא אוכל לפתוח אותן בתוכנת "word". כלומר, תחילה עליי לרכוש תוכנה חדשה, להעתיק אותה על עצמי, על הרצון שלי, על ה"הארד דיסק" שלי ב"מחשב" שלי, אז היא תוכל לקלוט את הנתונים המגיעים אליי בפורמט שלה.

למעשה, בדיוק כך אנו עושים כשאנחנו לומדים קבלה. מהי חכמת הקבלה? – אתה רוכש תוכנה חדשה על הרצון שלך, כלי קליטה. כשתפרמט אותו מחדש, תוכל לקלוט תמונות חדשות, מידע חדש. קודם התוכנה שלך עבדה רק על הקבלה, וכעת מותקנת בך תוכנה חדשה שמבינה מהי השפעה.

אלו הם ערכים שונים, קשרים שונים בין הרצונות, הכוונות, היחסים, תפיסה שונה של עליות וירידות, קו ימין וקו שמאל – הכול מקבל הערכה מחודשת, הגדרה חדשה. תוכנה חדשה משנה את הכל.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 03.10.2010

רשומות קודמות בנושא:
"משקפיים" לקריאת הזוהר
מקומה של חוכמת הקבלה בבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest