דף הבית / אקטואליה / פרידה מפידל קסטרו

פרידה מפידל קסטרו

הערה: פידל קסטרו, שליטה לשעבר של קובה הלך לעולמו. מיליון בני אדם הגיעו לעצרת הפרידה ממנו בבירה הוואנה. בזמנו פידל קסטרו אהב לערוך עצרות ארוכות, ידע להצית ולהלהיב בני אדם ואותם אזרחים לא רוצים להיפרד מאותה תקופה "רומנטית", לאור מה שהם רואים שמתרחש באמריקה ובאירופה.

התייחסותי: לקובנים אין נטייה לאורח החיים האמריקאי, לאופן חשיבה קר בעסקים, לכן ירי באוויר, ריקודים, קרנבלים, סיגרים וכל השאר, מתאים להם, ומבחינה זו פידל קסטרו היה קרוב מאוד לאנשים. כאשר דיברתי עם הבת שלו במיאמי (היא מנהלת תחנת רדיו בספרדית), היא הביעה דיעות נגד אביה ולא הסכימה איתו בדברים רבים, לכן היא ברחה מקובה לאמריקה והקדישה את חייה למאבק אידיאולוגי נגדו.

שאלה: האם לדעתך ניתן להוסיף כיום לקומוניזם את הרעיון של איחוד או הידמות לטבע?

תשובתי: עִם כזה עָם כמו הקובנים איני מאמין שזה היה מצליח, מפני שהם עדיין לא הגיעו לשיא ההתפתחות של האגו. אנשים צריכים להבין שאין דרך אחרת! הם חייבים להגיע בהתפתחות האגואיסטית שלהם עד הסוף ולהבין שהאגו מיצה את עצמו ושהם אינם יכולים להמשיך לעבוד איתו, מפני שהוא מתחיל להפריד ביניהם. כיום יש קיטוב גדול בחברה, 90% מאוכלוסיית המדינה שרויים בעוני, ו – 10% מאוכלוסיית המדינה עשירים מאוד. גם העשירים וגם העניים "נעצרו" אי אפשר לתת לעניים פחות, מפני שאז יתחילו מהומות בגלל רעב, וגם לעשירים אי אפשר לתת שום דבר, מפני שאז לצורך מה הם יצברו מיליארדים, אם לשכבות התחתונות אין יכולת קנייה, ממה האליטות ירוויחו יותר?

למעשה, החברה התחלקה לשניים, האליטות שלא יכולות להרוויח יותר על חשבון השכבות התחתונות, ואילו לשכבות התחתונות יש רק את המינימום כדי לחיות. עלינו להגיע עד למצב שניווכח שהאגו הוא זה שהביא אותנו למצב הזה. המסקנה פשוטה מאוד: אנחנו שלומדים את חכמת הקבלה צריכים להעסיק 90% מאוכלוסיית העולם בבניית האדם והחברה החדשה! יחד עם זאת אנשים צריכים לקבל שירות רפואי, סוציאלי וכל מה שהכרחי לקיומם. ההתפתחות האגואיסטית מיצתה את עצמה לחלוטין. האגו, שמשתוקק לבלוע את כל כדור הארץ "נחנק" ועכשיו צריך לעשות סדר אצלנו "בבית" ולחיות בשלווה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 30.11.2016

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest