דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פעולה חופשית של השפעה

פעולה חופשית של השפעה

laitman_2010-03-15_5705_us-70.jpg

שאלה: כיצד ניתן לזהות שאני נמצא בנקודת הבחירה?

תשובתי: אם אתה רואה בבירור מה טוב יותר, זו אינה בחירה אלא ידיעה. ואם לא מובן לך מה טוב יותר, גם זו אינה בחירה אלא חוסר ידיעה. הבחירה אפשרית רק כשאתה רואה לפניך שני רכיבים שווים, אך לא ניתן בעזרתם להחליט שום דבר, אינך יכול להעדיף אחד על השני. אתה רואה, שבאותה מידה דרושים גם רצון לקבל וגם רצון להשפיע – אינך יכול להסתדר גם ללא זה וגם ללא זה. אתה נמצא בדיוק באמצע ביניהן ובטוח שצריך להשתמש בשניהם.

כיצד אני יכול להשפיע, אם אני לא מנצל את האגואיזם שלי? – אני יכול לבצע איזו פעולה, רק בזכות הרצון ליהנות שלי. אך כיצד אני יכול להשפיע, אם אני לא משתמש ברצון להשפיע? – לא ניתן, לא בלעדי האחד ולא בלעדי השני – אז כיצד להשתמש בשניהם? – אני חייב לבנות מראש יחסי אהבה כלפי מי שאני מכוון אליו את הפעולה הזאת. ובמידת האהבה שלי, אני ארגיש את הרצון שלו, אקבל את הרצון שלו ואהפוך אותו לשלי, אז אני אוכל להשתמש בשני הרצונות שלי, בשני הכוחות, כדי למלא את הרצון שלו בתוכי, בדומה לאימא שממלאת את העובר ברחמה.

אחר כך אני עושה אותו יותר חיצוני עבורי, וזה נקרא "יניקה" או מצב של גדלות. כך נבנים המצבים האלה בזכות הכוח השלישי, המברר אותם. אז איפה אותו הכוח השלישי? – זה אותו אחד שלו אני רוצה להשפיע.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תורת הקבלה ומהותה", 19.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מנהרה צרה אל החופש
חופש – מתנת הנחש הקדמוני
כיצד למצוא את נקודת החופש שלי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest